استاندار کردستان:

همبستگی ملی پیام کُرد ها است

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۱۳:۱۶:۵۵
کد خبر: ۸۶۵۰۵۹
استاندار کردستان گفت: یکی از اهداف کنگره بین المللی مشاهیر کرد معرفی کردها به دنیاست که سراسر زندگیشان صلح و دوستی است و پیام آنها همبستگی ملی و انسجام همه جانبه است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بهمن مرادنیا استاندار کردستان در مراسم افتتاحیه کنگره مشاهیر کرد گفت: در این رویداد فرهنگی بزرگ به همراه هم وطنان فارس زبان کردزبانان با تمام گویش های زبان کردی حضور دارند و این تنوع گویش به راستی نشانه غنای فرهنگی و زبان کردی است.

استاندار کردستان عنوان کرد: ممکن است در گذشته کردها به خوبی به دنیا معرفی نشده باشند اما یکی از اهداف این کنگره بین المللی معرفی کردها به دنیاست که سراسر زندگیشان صلح و دوستی است و پیام آنها همبستگی ملی و انسجام همه جانبه است.

او افزود: کردها به راحتی می توانند احساسات و درک واقعی خود از دنیا و هستی را اظهار کنند و در این میان هنرمندان و ادیبان کرد این احساسات لطیف را به شیوه ای بی نظیر و ماندگار در قالب آثار هنری خلق و بیان می کنند.

مرادنیا با تاکید بر اینکه کردها در طول تاریخ مشاهیر بزرگ و نامداری را به ایران و جهان تقدیم کردند، گفت: این کنگره به منظور بها دادن بیشتر به مشاهیر در قید حیات می کوشد تا نامشان پر آوازه تر شود.

استاندار کردستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سفر سال 88 به کردستان که کردستان را استانی فرهنگی معرفی کردند، اظهار داشت: انجام کارهای فرهنگی می تواند در توسعه همه جانبه این استان موثر باشد.

او افزود: زبان کردی شاخه ای از زبان های ایرانی است که با زبان فارسی قرابت دارد و یک زبانی رسمی است.

مرادنیا عنوان کرد: انتخاب مفاخر و مشاهیر در این کنگره در زمینه های فرهنگی، هنری، پزشکی، ورزشی، مهندسی و غیره صورت گرفته است و این نشان می دهد که کردستان سرزمینی کهن و دارای افتخارات زیادی است.

او افزود: این کنگره تلاش خواهد کرد که مشاهیر را در ذهن ها جاودانه و موجبات همدلی، محبت و عشق را به همگان فراهم آورد.

مرادنیا در پایان با تشکر از دست اندرکاران کنگره مشاهیر کرد گفت: قطعا برگزاری کنگره کمبودهایی هم دارد اما همه تلاش خویش را به کار گرفتیم تا کنگره به بهترین شیوه و در حد کنگره های بین المللی معتبر برگزار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز