رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد:

نوجوان یزدی در جشنواره فیلم کوتاه شهرهای میراث جهانی خوش درخشید

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۱۳:۱۷:۳۹
کد خبر: ۸۶۶۱۶۸
نوجوان یزدی در جشنواره فیلم کوتاه شهرهای میراث جهانی خوش درخشید
رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد بیان داشت: اثر ارسالی نوجوان ۱۵ ساله‌ی یزدی به عنوان یکی از سه فیلم برتر جشنواره فیلم کوتاه انجمن شهرهای میراث جهانی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، عباس ملازینلی با اشاره اولین حضور شهر جهانی یزد در جشنواره فیلم کوتاه انجمن شهرهای میراث جهانی، اظهار کرد: خوشبختانه تنها اثر برگزیده دبیرخانه این  جشنواره در یزد که مربوط به رده سنی ۱۴ تا ۱۷ ساله بود، در گام نخست در مراسمی که در شهر کراکوف کشور لهستان چند هفته پیش برگزار شد به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر شناخته و طی روزهای اخیر نیز به عنوان یکی از سه اثر برتر معرفی شده است.

به گفته‌ی وی، هر چند ۴۰ اثر در رده سنی ۱۸ تا ۲۱ ساله به دبیرخانه جشنواره ارسال شد ولی تنها یک اثر برای ارسال به دبیرخانه مرکزی جشنواره و آن هم در گروه سنی ۱۴ تا ۱۷ ساله برگزیده شد که مربوط به نوجوان ۱۵ ساله یزدی «محمدحسین دهقان بنادکی» با عنوان «هزار سال زندگی» بود.

ملازینلی در ادامه اظهار کرد: این جشنواره توسط انجمن شهرهای میراث جهانی با موضوع «اگر یک روز در شهر میراث جهانی باشید، از چه مکان یا اماکنی بازدید خواهید کرد» ویژه دو گروه سنی ۱۴ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۱ ساله برگزار شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر چند که شهرهای جهانی برای حضور در این جشنواره باید حداقل سه سال از برند جهانی شدنشان گذشته باشد و به همین دلیل عملاً امکان حضور یزد در این برنامه وجود نداشت ولی با رایزنی‌هایی که صورت گرفت، سال گذشته دبیرخانه جشنواره این شهر جهانی دایر شد و خوشبختانه در اولین حضور خود با ارسال تنها یک اثر خوش درخشیدیم.

ملازینلی در پایان اظهار کرد: دبیرخانه جشنواره در شهر جهانی یزد همچنان دایر و فعالیت می‌کند لذا از علاقمندان و گردشگرانی که به یزد سفر می‌کنند می‌خواهیم که آثار خود در قالب فیلم‌های کوتاه ۵ دقیقه‌ای به یکی از زبان‌های اسپانیایی، انگلیسی یا فرانسوی تهیه و در سایت دبیرخانه جشنواره به نشانی www.film-yazd.ir بارگذاری کنند.۱

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز