مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد:

ارتقای سواد سلامت جامعه لازمهٔ تحقق برنامه های حوزه سلامت است

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۱۷:۵۰:۱۶
کد خبر: ۸۶۶۲۰۲
ارتقای سواد سلامت جامعه لازمهٔ تحقق برنامه های حوزه سلامت است
«فخرالسادات خامسی هامانه» در جلسه هم‌اندیشی سند تحول سلامت روان گفت: برای تحقق برنامه های حوزه سلامت در استان، لازم است بر ارتقای سطح سواد سلامت جامعه و افزایش آگاهی های عمومی در این زمینه تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه هم اندیشی سند تحول سلامت روان استان یزد با اشاره به آسیب های اولویت دار در استان گفت: در کنار این چند آسیب اولویت‌دار، باید به وجود یا رشد مشکلات و جرائم دیگری چون سرقت، نزاع فردی و جمعی، خودکشی، مصرف مشروبات الکلی، کودک آزاری، همسرآزاری و... در جامعه توجه کرد و با توجه به شرایط کمی و کیفی و نرخ رشد هر یک، برنامه‌هایی کوتاه مدت و بلندمدت تدوین و اجرایی نمود.

خامسی هامانه ادامه داد: تحقق برنامه های سلامت روان در گرو موفقیت فعالیت ها و برنامه های کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی در استان است.

وی گفت: سلامت روان، موضوعی چندبعدی و پیچیده است و عوامل اجتماعی فرهنگی و اقتصادی زیادی در ارتقای آن نقش دارد.

دبیر کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان افزود: برای تحقق برنامه‌های اجتماعی، توجه به زیرساخت‌های اقتصادی و رفع موانعی چون بیکاری و برنامه‌ریزی جهت ایجاد فرصت های شغلی با توجه به ظرفیت‌های استان درحوزه هایی چون گردشگری، صنایع دستی و... یک ضرورت است.

لازم به ذکر است در این جلسه مطرح شد: سند سلامت استان روی سه عنوان برنامه‌ریزی شده که یکی از آنها برنامه سلامت روان است که این برنامه بر مبنای سه آیتم اعتیاد، حوزه اجتماعی و روان بحث می‌شود.

همچنین بیان شد: 450 میلیون نفر در جهان به نوعی به اختلالات روان‌پزشکی دچار هستند؛ یعنی از هر چهار نفر، یکی و شایع‌ترین اختلال روان‌پزشکی نیز مربوط به افسردگی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز