درختان دیر زیست شهرستان مهریز ثبت جهانی می شوند

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۱۷:۴۸:۰۷
کد خبر: ۸۶۶۲۱۸
درختان دیر زیست شهرستان مهریز ثبت جهانی می شوند
مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به پتانسیل های فراوان در شهرستان مهریز گفت: این شهرستان می تواند اقدام به ثبت جهانی درخت های دیر زیست که از عمر طبیعی خود بیشتر مقاومت کرده اند مانند سرور اقدام نماید .

به گزارش خبرگزاری برنا از مهریز، مصطفی فاطمی  مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد در آئین تکریم وتودیع سرپرست میراث فرهنگ و صنایع دستی شهرستان مهریز گفت: عملکرد یک ساله الهام جلوداری سرپرست سابق میراث فرهنگی مهریز بیشتر از انتظار بوده و مهم ترین آنها جلوگیری از تخریبات بافت تاریخی، حفظ و نگهداری آن، ثبت شهرستان مهریز به عنوان باغشهر، تعداد ۳۵ مراکز گردشگری و بوم گردی که بالاترین مراکز وآثار به ثبت رسیده در کل شهرستان های استان یزد است، می باشد.

وی ادامه داد: سرپرست سابق میراث فرهنگی مهریز  در جذب اعتبارات وام های روستایی نسبت به شهرستان های دیگر در رتبه بالاتری قرار دارد و همچنین در برگزاری غرفه ها در سطح ملی بعد از شهرستان میبد مهریز در رتبه دوم قرار دارد.

فاطمی افزود : شهرستان مهریز با دارا بود کاروان سراها، قلعه ها و خانه قلعه ها از پر تعداد ترین شهر های است که آثار تاریخی فراوانی را به ثبت جهانی رسانده است.

وی با اشاره به پتانسیل های فراوان در شهرستان مهریز  گفت: این شهرستان می تواند اقدام به ثبت جهانی درخت های دیر زیست که از عمر طبیعی خود بیشتر مقاومت کرده اند مانند سرور اقدام نماید .

فاطمی ادامه داد: در تلاش های به عمل آماده درصدد هستیم قله شیر کوه را با همکاری محیط زیست برای ثبت جهانی شدن معرفی کنیم .

در پایان از زحمات یک ساله و پر بار الهام جلوداری به عنوان سرپرست سابق میراث فرهنگی مهریز قدردانی و مجاهدکرباسی به عنوان سرپرست میراث فرهنگی شهرستان مهریز منصوب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز