در اطلاعیه دادستان عمومی و انقلاب اراک آمده است؛

ممنوعیت کامل سگ گردانی در اراک!

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۱۳:۰۲:۰۳
کد خبر: ۸۶۶۶۷۰
ممنوعیت کامل سگ گردانی در اراک!
دادستان عمومی و انقلاب اراک با صدور اطلاعیه ای سگ گردانی و سگ بازی در اماکن عمومی و مرئی و منظر مردم از قبیل پارک ها، خیابان ها، مجتمع های مسکونی و ... ممنوع اعلام کرد.

به گزارش برنا از اراک ،  در این اطلاعیه آمده است:

با عنایت به نارضایتی های گسترده مردمی درخصوص روند فزاینده پدیده سگ گردانی و سگ بازی در اماکن عمومی و مرئی و منظر مردم از قبیل پارک ها، خیابان ها و مجتمع های مسکونی به اطلاع عموم مردم شریف شهرستان اراک می رساند از آنجا که این موضوع؛

اولا: انحراف از ارزش های اخلاقی و اسلامی بوده و موجب جریحه دار شدن احساسات دینی و مذهبی مومنین و شهروندان می گردد.

ثانیا: ضمن ایجاد رعب و وحشت برای اطفال، نوجوانان، دختران و سالمندان، خطراتی را از حیث حمله و گازگرفتگی فراهم می سازد و بدین لحاظ به استناد ماده 522 قانون مجازات اسلامی قابل پیگرد قانونی است.

ثالثا: می تواند از طریق دفع فضولات، ریختن بزاق دهان و ... بستر یا عامل بروز بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات را فراهم می سازد و بدین لحاظ به عنوان مصداقی از " تهدید علیه بهداشت عمومی" به استناد ماده 688 کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی قابل پیگرد قانونی می باشد.

لذا هرگونه سگ گردانی و سگ بازی در اماکن عمومی و مرئی و منظر مردم از قبیل پارک ها، خیابان ها، مجتمع های مسکونی و ... به جهت پیشگیری از وقوع حوادث خطرناک، حفظ فرهنگ عمومی و اسلامی، حفظ بهداشت و سلامت عمومی و در مجموع، حفظ حقوق عامه ممنوع است.

فرماندهی انتظامی اراک موظف است با ابلاغ به کلیه یگان های تحت امر، موضوع را در دستور کار قرار داده و در صورت وقوع پدیده سگ گردانی ضمن تحویل سگ به شهرداری (ترجیحا باغ وحش) دارنده آنرا جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی کند.

لازم به ذکر است، ارائه هرگونه مجوز یا به اصطلاح شناسنامه درخصوص نگهداری یا مالکیت سگ های زینتی یا سگ هایی که نگهداری آنها از نظر شرع مقدس اسلام مجاز نیست از لحاظ این مرجع قابل قبول نیست.

شهرداری به استناد بند 15 ماده 55 قانون شهرداری و مطابق دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های ولگرد مصوب 11 مهر 87 مکلف به جمع آوری و ساماندهی سگ های ولگرد است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز