معاون سازمان توسعه و تجارت کشور غنا؛

غنا به دنبال توسعه مناسبات دوسویه با ایران است

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۱۲:۴۴:۰۶
کد خبر: ۸۶۶۷۷۸
غنا به دنبال توسعه مناسبات دوسویه با ایران است
معاون سازمان توسعه و تجارت کشور غنا گفت: ۴۶ میلیون دلار انواع کالا سال گذشته از جمهوری اسلامی ایران به این کشور صادر شده است.

به گزارش برنا از اراک ، ساموئل دنتو در حاشیه نشست مشترک فعالان اقتصادی استان مرکزی با همتایان کشور غنا، افزود: ۵۲ میلیون دلار انواع کالاهای کشاورزی نیز پارسال از غنا به جمهوری اسلامی ایران صادر شده و توسعه مناسبات دوسویه تجاری برنامه‌ها و خواسته مسئولان این کشور است.

وی ادامه داد: شناسایی فرصت‌ها و توسعه روابط تجاری، جذب سرمایه گذار در زمینه فعالیت‌های کشاورزی و بهبود تولید و صادرات محصولات از جمله ه اهداف سفر هیأت تجاری کشور غنا به جمهوری اسلامی و استان مرکزی است.

معاون سازمان توسعه و تجارت کشور غنا گفت: با معرفی این کشور به عنوان منطقه آزاد قاره آفریقا، سرمایه گذاران می‌توانند با حضور در غنا بدون پرداخت مالیات و تعرفه‌های گمرکی به بازار های هدف در کشورهای آفریقایی و اروپایی دسترسی داشته باشند.

دنتو عنوان کرد: سرمایه گذاری کسب و کار برای ایجاد غذا و موقعیت شغلی از جمله سیاسیت های دولت کشور غنا است و این سیاست به منظور استفاده بهینه و افزایش بهره وری در اراضی کشاورزی و جذب سرمایه گذاران انجام شده است.

وی یاد آور شد: ۲۰ درصد مساحت ۲۸۰ هزار کیلومتری کشور غنا را اراضی کشاورزی تشکیل داده و این مهم ظرفیت مناسبی را در اختیار سرمایه گذاران برای حضور در این بخش فراهم کرده است.

معاون سازمان توسعه و تجارت غنا گفت: راهبرد کار برای صادرات و توسعه فعالیت‌های روستایی از دیگر تصمیم های مهم در این کشور است و در این راستا اقداماتی در زمینه سرمایه گذاری تولید بادام هندی، قهوه و نارگیل انجام شده و غنا آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه گذاران در این بخش را دارد.

دنتو افزود: هر منطقه یک کارخانه نیز دیگر سیاست دولت غنا است و این راهبرد بر اساس تولیدات هر منطقه و برای افزایش صادرات پی گرفته می شود.

وی ادامه داد: دولت غنا به تنهایی توانایی اجرای این سیاست‌ها را ندارد و جذب سرمایه گذار برای اجرای آنها در دستور کار مسئولان این کشور قرار دارد.

معاون سازمان توسعه و تجارت غنا واردات ماشین آلات کشاورزی روز دنیا را از جمله نیازهای این کشور برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی دانست و گفت: غنا برای به روز رسانی و افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی از ظرفیت جمهوری اسلامی در واردات ماشین آلات کشاورزی استقبال می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز