معاون ‌هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان:

شهر آباد، در گرو توسعه و پیشرفت روستاهایی آباد است/گردشگری و بوم گردی می تواند در توسعه و تقویت اقتصاد روستاها تاثیر گذار باشد

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۱۰:۲۳:۱۹
کد خبر: ۸۶۸۸۷۱
شهر آباد، در گرو توسعه و پیشرفت روستاهایی آباد است/گردشگری و بوم گردی  می تواند در توسعه و تقویت اقتصاد روستاها تاثیر گذار باشد
معاون ‌هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در همایش نکوداشت روز دهیاری استان گفت: شهر آباد، در گرو توسعه و پیشرفت روستاهایی آباد است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛منوچهر فخری در همایش نکوداشت روز دهیاری گفت:بر اساس آمار و اطلاعات موجود، جمعیت ساکن در روستاها کاهش ‌پیدا کرده که در واقع می توان گفت افزایش تمایل به شهرنشینی پدیده ای مطلوب و پسندیده نیست.

وی با بیان اینکه پیش زمینه شهرهایی آباد و توسعه یافته، روستاهایی آباد است و باید در این راستا توجه به روستاها بیش از پیش در دستور کار قرار بگیرد،افزود:معتقدم باید تلاش کنیم تا اعتبارات مطلوبی را برای روستاها در نظر بگیریم و هزینه ‌کنیم تا تمایل به حضور و سکونت در روستاها افزایش یابد.
وی ادامه داد: حضور و مشارکت بانوان در مقوله مدیریت امور روستایی از جمله دهیاری و شورای اسلامی و همچنین در مدیریت ‌امور شهری از جمله شهرداری و شورای شهر، باید به صورت ویژه تر توجه شود.
فخری با بیان اینکه در استان سمنان نیز استاندار، توجه ویژه ای به مقوله حضور بانوان در عرصه مدیریت استان دارد، خاطر نشان کرد: گردشگری و بوم گردی از دیگر مباحثی است که می تواند در راستای توسعه و تقویت اقتصاد روستاها تاثیر گذار باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در پایان تاکید کرد:باید تلاش کنیم رویه امور به سمت ‌و سویی سوق داده شود تا در آینده برای انتصاب بخشداران، از ظرفیت دهیاران توانمند استفاده کنیم.

 

نظر شما