رفع تصرف ۲۰۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۴:۱۷:۰۰
کد خبر: ۸۷۰۲۰۸
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از رفع تصرف 20000 مترمربع از اراضی ملی تالاب سولقان در شهرستان کیار خبر داد.

 به گزارش گروه استان های برنا؛ شهرام احمدی با اعلام این خبر، گفت: 20000 متر مربع از اراضی ملی تالاب سولقان در شهرستان کیار تغییر کاربری شده بود، با پیگیری حفاظت محیط زیست استان و دستور مقام قضایی، رفع تصرف و به وضعیت سابق بازگردانده شد.

وی افزود: این متخلف ضمن رفع تصرف و اعاده به وضع سابق اراضی ملی تصرف شده، به پرداخت سی و سه میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

این مقام مسئول به نقش مردم در مقابله با زمین خواری اشاره کرد و اظهار داشت: اگر فرهنگ سازی و آموزش به طور جدی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست صورت پذیرد و اطلاعات مردم محلی بالا رود، اهالی حاشیه این مناطق علاوه بر اینکه خود دست به تجاوز به حریم ملی نمی‌زنند، در برخورد با متخلفان دستگاه های نظارتی را یاری خواهند کرد.

احمدی در پایان خاطر نشان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست در انجام وظایف و برخورد قاطع با متخلفان بدون هیچ ملاحظه ای عمل خواهند کرد.

تالاب سولقان با 144 هکتار وسعت در 72 کیلومتری مرکز استان در شهرستان کیار قرار گرفته است. در این تالاب 97 گونه گیاهی شناسایی که شامل 5 گونه از انواع جگن، سازو، آلاله و سیزاب جویباری است و همچنین اردک سرسبز و اردک حنایی، لک لک، حواصیل و چنگر از پرندگان این تالاب می‌باشند.

نظر شما