استاندار یزد:

آثار و شخصیت ممتاز آذر یزدی، پشتوانه‌ای برای ایجاد پایگاه‌های فرهنگی و ادبی در استان است

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۵:۴۱:۱۱
کد خبر: ۸۷۰۲۹۰
استاندار یزد گفت: باید به پشتوانه شخصیت ممتاز و ظرفیت آثار ماندگار مرحوم آذر یزدی، حرکت‌های خوب و جدیدی برای ایجاد پایگاه‌های فرهنگی و ادبی در استان به‌ویژه در حوزه ادبیات کودک و نوجوان آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدعلی طالبی" استاندار یزد در مراسم "رویداد فرهنگی ادبی مهدی آذر یزدی"، گفت: امروز باید احساس کنیم که آذر یزدی زنده و در کنار ماست‌ و شخصیتی است که می‌توانیم بسیار به او افتخار کنیم.

"طالبی" ادامه داد: لازم است ‌به پشتوانه شخصیت بزرگ و ظرفیت آثار ماندگار مرحوم آذر یزدی حرکت های خوب و جدی برای ایجاد پایگاه‌های فرهنگی و ادبی در استان به‌ویژه در حوزه ادبیات کودک و نوجوان آغاز شود و نشان دهیم استان یزد جایگاه و پایگاه واقعی آذر یزدی است.

استاندار یزد به مراسم دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری در سفر ایشان به استان یزد در سال ۱۳۸۶ اشاره کرد و افزود: بسیار علاقه مند بودیم که استاد آذر یزدی با وجود همه کسالتی که دارند در این جلسه حضور داشته باشند که خوشبختانه این امر محقق شد و شیرین ترین مقطع سخنرانی مقام معظم رهبری آنجا بود که ایشان به شخصیت و آثار آقای آذر یزدی اشاره و دینشان را به مرحوم آذر یزدی ادا کردند و آن زمان مقطعی بود که آذر یزدی آنچنان که باید شناخته نشده بود و در جامعه تکریم نمی شد.

عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان خاطرنشان کرد: آن شب احساس کردم آذر یزدی یک بار دیگر زنده شد و همه توجه‌ها نسبت به ایشان در استان و کشور جلب گردید و اگرچه بعد از آن دیدار، مدت کوتاهی بیشتر در میان ما نبود اما آن جلسه و دیدار با رهبر معظم انقلاب یکی از بهترین خاطرات هم برای ایشان و هم برای مسئولان استان رقم خورد.

گفتنی است اجرای تئاتر رادیویی و دکلمه خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین در حاشیه این مراسم و در حسینیه خرمشاه یزد نمایشگاه کتاب کودک برپا و کتاب‌های مرتبط با حوزه ادبیات کودک و نوجوان با تخفیف به علاقه مندان ارائه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز