استاندار مرکزی:

مسئولان بدانند عملکرد آنها به مثابه ریل گذاری کلی در جامعه است / مردم در هر جامعه‌ای تابع عملکرد مسئولان و نظام حاکمیتی آن کشور است

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۱۳:۵۱:۰۸
کد خبر: ۸۷۰۷۴۲
مسئولان بدانند عملکرد آنها به مثابه ریل گذاری کلی در جامعه است / مردم در هر جامعه‌ای تابع عملکرد مسئولان و نظام حاکمیتی آن کشور است
استاندار مرکزی گفت: اعتلای مدیریت نظام اداری در تمام سطوح ملی و استانی با تدوین و ارائه برنامه های آموزشی به خصوص برای مدیران جوان امکانپذیر است.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در همایش ملی خط مشی گذاری برای آموزش شایسته مدیریت و کارکنان سازمان‌های دولتی در محل استانداری استان مرکزی افزود: رفتار مردم در هر جامعه‌ای تابع عملکرد مسئولان و نظام حاکمیتی آن کشور است و اگر در جامعه‌ای مردم به وظایف مدنی و اجتماعی خود خوب عمل می‌کنند بدون شک از نظام حاکمیتی پویا و کارآمدی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که مجموعه سیستم اداری کشور با وجود فعالیت بیش از چهار میلیون کارمند، عملکرد بسیار مطلوبی نداشته است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: مجموع کارمندان دولت کشور ژاپن با بیش از ۱۶۰ میلیون نفر جمعیت به ۸۰۰ هزار نفر هم نمی‌رسد اما در کشور ما بیش از چهار میلیون نفر کارمند دولت هستند و با این وجود یک نامه‌ای که وارد نهاد دولتی می‌شود، زمان زیادی برای پیگیری نیاز دارد.

آقازاده افزود: مسئولان باید بدانند که عملکرد آنها به مثابه ریل گذاری کلی در جامعه است و اگر آنها نتوانند با فعالیت مطلوب و قابل قبول خود هدف گذاری مناسبی داشته باشند مردم نیز نمی‌توانند مسیر درست را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: مدت زمان رسیدگی به یک پرونده در دستگاه‌های اجرایی ۱۰ برابر وضعیت مطلوب است که این مهم جز فرصت سوزی و بی اعتمادی اجتماعی چیزی به دنبال ندارد.

استاندار مرکزی افزود: باید برای افزایش میزان رضایتمندی مردم از دستگاه‌های حاکمیتی برنامه ریزی کرد.

آقازاده تاکید کرد: علاوه بر تربیت و آموزش نیروی انسانی، تأمین تجهیزات لازم نیز در دستگاه‌های اجرایی ضرورت دارد که باید برای آن نیز برنامه ریزی کرد

وی افزود: برگزاری این همایش باید با انتقال مسائل کاربردی و تخصصی و به دور از گرایش‌های سیاسی دنبال شود و اکنون که این فرصت در دولت تدبیر و امید به وجود آمده باید زیربنای این مهم به خوبی کار شود تا آیندگان خود را ملزم به انجام امور کنند..

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز