رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور:

گنجینه مدیریتی جوان و زنان شایسته، آینده کشور را تضمین می‌کند

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۱۳:۴۸:۳۷
کد خبر: ۸۷۰۷۵۵
گنجینه مدیریتی جوان و زنان شایسته، آینده کشور را تضمین می‌کند
رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور گفت: الگوی تربیت مدیران زن و جوان در این مرکز تدوین و برای اجرا به تمامی استان های کشور ابلاغ شده است.

به گزارش برنا از اراک ، زهرا احمدی پور  در همایش ملی خط مشی گذاری برای آموزش شایسته مدیریت و کارکنان سازمان‌های دولتی در اراک، افزود: دوره‌های آموزشی این الگوی کشوری از مردادماه امسال کلید می‌خورد و با وجود اینکه شرکت نیروهای مشمول در آن اجباری است، تاکنون تنها بیش از ۵۰ هزار نفر متقاضی شرکت در این دوره‌های آموزشی بوده اند.

وی یادآور شد: بهره گیری از مدیران زن و جوان از برنامه‌های اصلی ارزیابی عملکرد سازمان‌های دولتی است و مقام عالی اجرایی کشور از سازمان امور استخدامی درخواست برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران در تمامی دستگاه‌های اجرایی را داشته که باید در تمام استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور اضافه کرد: برای پرورش و تربیت مدیران جوان و بهبود شمار مدیران زن کشور الگوهای مدیریتی تمامی کشورهای توسعه یافته جهان مورد ارزیابی قرار گرفته و با شرایط کشور همخوان شده است.

احمدی پور افزود: گنجینه مدیریتی جوان و فراهم آوردن بهره گیری از توان زنان شایسته، آینده کشور را تضمین می‌کند و ارائه دوره‌های آموزش کاربردی در تربیت مدیران با این هدف شروع شده است.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های مورد نیاز برای مدیران دستگاه‌های اجرایی به این قشر از جامعه کمک می‌کند تا فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری حکیمانه را بیاموزند چرا که در بهترین شرایط کشور هم اگر مدیری در تصمیم گیری ضعیف باشد مشکلات عمده‌ای در پیش خواهد بود.

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور اضافه کرد: مهمترین هدف این مرکز در تدوین و ابلاغ برنامه‌های آموزشی، بالا بردن قدرت تدبیر مدیریتی است تا در هر شرایط بتوان تهدیدها و توطئه‌های دشمنان را تبدیل به فرصت کرد.

احمدی پور بیان کرد: مأموریت اصلی مرکز آموزش مدیریت دولتی در دوره جدید فعالیت توسعه دانش تخصصی مدیران و افزایش مهارت‌های عملی آنان است و این مهم بخش باارزشی را از زنجیره فرآیند مدیریتی کشور تشکیل می‌دهد.

وی گفت: پردازش اطلاعات مدیریتی و تحقیقات کارآ در مسائل اداری کشور، رصد موضوعات و ارائه راه حل از ماموریت‌هایی است که سازمان مدیریت دولتی به آن تکلیف شده است.

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور ادامه داد: نظام اداری کشور حلقه واسط مردم و حاکمیت است و این سیستم در صورتی که موفق و با تدبیر عمل کند، اعتماد عمومی افزایش یافته و سطح امیدواری در جامعه افزایش می‌یابد.

احمدی پور اضافه کرد: رفتارهای سازمانی نظام مند راه دستیابی به توسعه اقتصادی و اجتماعی است و مدیران باید مسائل کلان کشور را شناخته و بر مبنای آن برای آینده کشور برنامه‌ریزی کنند.

وی یادآور شد: کنگره بین المللی آموزش مدیران و کارکنان دولت در ایران با همکاری مؤسسه علوم اداری بلژیک در ۱۸ و ۱۹ آذر ماه سال جاری در سالن اجلاس تهران برگزار می‌شود و که پیش درآمد آن برگزاری پنج همایش استانی است که استان مرکزی میزبان نخستین همایش است.

 

نظر شما