در صحن رسمی شورای شهر اراک مطرح شد:

شهرداری آماده تهیه طرح تفصیلی است

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۱۱:۱۴:۳۷
کد خبر: ۸۷۱۱۸۵
شهرداری آماده تهیه طرح تفصیلی است
جلسه شورای اسلامی شهر اراک در حالی آغاز شد که تعدادی از ساکنین خیابان حصار در اعتراض به پیاده راه سازی این خیابان، مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کرده و خواستار ورود به صحن علنی شورا شدند. در ابتدا یکی از ساکنان خیابان حصار به عنوان نماینده، با ارائه استشهاد محلی 200 نفر از ساکنان و کسبه خیابان حصار، خواستار لغو طرح پیاده راه سازی این خیابان شد.

به گزارش برنا از اراک ، فلک ‌الافلاکی، رئیس شورای شهر اراک نیز در این باره گفت: گروهی از ساکنان خیابان حصار معترض به پیاده‌سازی خیابان هستند و قبل از شروع صحن خواستار حضور در جلسه بودند که با این درخواست موافقت نکردم چرا که دستورجلسه صحن مشخص بود و اگر از قبل خواست خود را اعلام می‌کردند در دستور کار قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه مسلما مخالف حضور شهروندان در صحن نیستیم اما باید از قبل اعلام شود و با اعتراض و تجمع این امر محقق نمی‌شود، افزود: علاوه بر اینکه دستورکار شورا برای جلسه امروز مشخص بود، اما موافقت با حضور ساکنان معترض در واقع باب شدن اعتراض جهت حضور در صحن را به دنبال خواهد داشت که به این دلیل موافقت صورت نگرفت و با بررسی موضوع در صورت نیاز در صحن در خدمت شهروندان خواهیم بود.

رییس شورای شهر اراک گفت: با وجود تذکرات مکرر، تاکنون نسبت به رفع مشکلات ساکنان مرکز شهر توجه نشده است.

دکتر کاوه فلک افلاکی در صحن رسمی شورای شهر اراک بیان کرد: بارها نسبت به عدم توجه به مشکلات ساکنان مرکز شهر اراک تذکر داده شده است، اما اقدامی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در کنار توجه به حاشیه شهر و توسعه خدمات‌رسانی در این مناطق باید نسبت به مرکز شهر که عموما افراد بومی و اصیل اراک در آن ساکن هستند توجه ویژه اعمال شود، افزود: ساکنان این مناطق خدمات شهری مانند فضای سبز را در اختیار ندارند، از طرفی با تعریض خیابان شهید شیرودی (خرم) شاهد تصادفات زیاد هستیم که باید نسبت به نصب سرعت‌گیرهای استاندارد و گذرگاه‌های ایمن جهت عبور عابران پیاده اقدام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز