خوشنویس برجسته کرستانی دار فانی را وداع گفت

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۰۹:۰۵:۳۹
کد خبر: ۸۷۱۵۹۱
خوشنویس برجسته کرستانی دار فانی را وداع گفت
استاد محمد صابر صابر خوشنویس و از هنرمندان برجسته عرصه هنرهای تجسمی استان کردستان بعد از طی یک دوره بیماری، صبح امروز سه شنبه در سنندج دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ استاد محمد صابر صابر از چهره های برجسته خوشنویسی استان کردستان بعد از طی یک دوره بیماری، صبح امروز در بیمارستان کوثر سنندج دار فانی را وداع گفت.

استاد محمد صابر صابر از چهره های مطرح و برجسته عرصه خوشنویسی استان کردستان بود که نزدیک به دو سال است که با بیماری دست و پنجه نرم می کند.

استاد محمد صابر صابر در سال ۱۳۲۴ در سقز دیده به جهان گشود. وی که در سال ۱۳۵۱ در انستیتو هنر تهران فارغ التحصیل شده بود از دوران کودکی زیر نظر استاد مهدی کمالی کردستانی مقدمات خوشنویسی را فراگرفته و سپس با ورود به مقطع دبیرستان با توجه به خط زیبایی که داشتند به تشویق استاد احمد حواری نسب مشهور به ابوسعید، خوشنویسی را به صورت جدی دنبال کرد.

در سال ۱۳۶۱ با همراهی استاد کمالی کردستانی، استاد شیخ الاسلامی و استاد معروفی دفتر انجمن خوشنویسان را در سنندج دایر کردند و از سال ۶۴ تا ۷۵ به مدت ۱۱ سال مسئولیت انجمن خوشنویسان کردستان را بر عهده داشت.

در سال ۱۳۶۸ موفق به اخذ مدرک فوق ممتاز خوشنویسی  و در سال ۱۳۷۴ مدک درجه ۲ هنری به او اعطا شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز