گزارش برنا؛

روابط عمومی حلقه مفقود واحد های کوچک

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۰:۴۸:۲۴
کد خبر: ۸۷۲۲۶۹
روابط عمومی حلقه مفقود واحد های کوچک
پست روابط عمومی یکی از قسمت های مهم هر اداره یا سازمان اعم از کوچک و بزرگ است که متاسفانه در واحد های کوچک تقریباً به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ روابط عمومی، واژه ای آشنا در ادارات دولتی؛ واحدی که مدیریت چرخه اطلاعات سازمان ها را عهده دار است و مانند پلی میان سازمان و مخاطبان آن اطلاق می شود.

واحد روابط عمومی گرچه در ادارات دولتی و حتی شرکت های بزرگ خصوصی جا باز کرده اند و اهمیت خاصی به آنان داده می شود اما در سازمان های کوچک تر به فراموشی سپرده شده یا از افراد غیر متخصص در این واحد استفاده بهره می گیرند.

هیات ها و باشگاه های ورزشی، سازمان های مردم نهاد، موسسه های آموزشی، واحد های صنعتی کوچک از جمله سازمان هایی محسوب می شوند که در اکثریت آنها توجهی به این واحد نمی شود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی آسان و سریع مردم به اطلاعات، سازمان ها می بایست برای بازخورد و شرح فعالیت ها و معرفی خود از نیرو های متخصص در واحد روابط عمومی بهره گیرند.

تجربه ثابت کرده است که بهره گیری از نیرو های متخصص در این واحد چه در سازمان های کوچک یا بزرگ باعث رشد آنها و ارتباط موثر و خوب با مردم و مخاطبان آن سازمان خواهد شد.

هیات های ورزشی برای روابط عمومی ارزش قائل شوند

فرشید شاه محمدی مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان در گفت و گو با خبرگزاری برنا در این باره گفت: روابط عمومی ویترین هر اداره و بازتاب دهنده فعالیت های دستگاه ها و سازمان های دولتی و خصوصی است.

او افزود: روابط عمومی یکی از قسمت های فراموش شده هیات های ورزشی نه تنها در کردستان بلکه در کل کشور است که باید اهمیت خاصی از سوی روئسای هیات ها به این قسمت داده شود.

شاه محمدی گفت: اداره کل ورزش و جوانان کردستان در سال 95 استعلام فعالیت هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد این استان را شروع کرد و در تلاش بود که کارگاه های آموزشی و توانمند سازی برای روابط عمومی هیات ها و سمن ها برگزار کند که متاسفانه مورد استقبال خوبی قرار نگرفت.

مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه روابط عمومی می تواند امتیازی برای هیات های ورزشی باشد، اظهار داشت: تعداد انگشت شماری از هیات های ورزشی کردستان از نیرو های روابط عمومی بهره می گیرند و عموماً دبیران هیات ها این مهم که کار تخصصی است را تنها به صورت شفاهی به اداره کل ارجاع می دهند.

شاه محمدی افزود: هیات های کشتی، فوتبال و هندبال در کردستان از روابط عمومی های فعالی برخوردار هستند و مابقی هیات ها یا نیمه فعال با از افراد غیر متخصص استفاده می کنند.

او گفت: هیات ها باید افراد متخصصی را در این قسمت به کار گیرند و برای این مهم هزینه کنند زیرا بازخورد مثبت آن به هیات بازمی گردد.

شاه محمدی اظهارد اشت: اگر روئسای هیات های ورزشی افرادی را به صورت افتخاری در این قسمت به کار گیرند نمی توانند موفقیت لازم را کسب کنند و حتی می تواند بازخورد منفی نیز داشته باشد.

روابط عمومی بازرو محکم روئسای هیات ورزشی

رضا رحمانی رئیس هیات فوتبال استان کردستان نیز در گفت و گو با خبرگزاری برنا در کردستان گفت: وجود روابط عمومی در هیات های ورزشی بسیار می تواند مفید و مثبت باشد.

او گفت: از زمان ریاست بنده در هیات فوتبال استان این قسمت فعال شد اما اهمیت بسیاری به آن داده نشد درحالی که در دو سال اخیر اهمیت بسیاری به این واحد داده شد و هم اکنون دو نفر در روابط عمومی هیات فوتبال استان مشغول به کار هستند.

رحمانی افزود: در صورتی که روئسای هیات های ورزشی به این واحد اهمیت دهند می تواند برگ برنده ای برای آنان باشد.

رئیس هیات فوتبال استان کردستان عنوان کرد: روابط عمومی می تواند بازو محکم روئسای هیات های ورزشی باشد و آنها در برنامه ریزی های هیات کمک کنند.

او اشاره ای به مشکلات مالی هیات های ورزشی کرد و افزود: افرادی که اکنون در روابط عمومی هیات فوتبال کردستان مشغول به کار هستند به صورت افتخاری کار می کنند اما در این دو سال هزینه های ایاب و ذهاب و اینترنت آنان از طرف هیات جبران شده است و هیات ها نیز می توانند با افراد متخصص در این حوزه به توافق برسند.

رحمانی اعلام کرد: در آخرین جلسه اعضا هیات استان مصوب شد که نیرو های روابط عمومی این هیات حق الزحمه ماهانه دریافت کنند و امید است که مابقی هیات ها نیز از توان افراد متخصص در این حوزه بهره بگیرند.

فعالیت روابط عمومی با افزایش فروش رابطه مستقیم دارد

سعید عربی در گفت و گو با خبرگزاری برنا در کردستان در این باره گفت: واحد روابط عمومی شرکت کیمیا کاشت اطبا به عنوان تولید کننده ایمپلنت های دندانی نیاز به شناسایی محصول و بازخورد هایی رسانه ای داشت که در این راستا دو نفر نیرو متخصص به کار گرفته شدند.

مدیر کارخانه کیمیا کاشت اطبا عنوان کرد: روابط عمومی با ارتباط گرفتن با شبکه ها و رسانه های مکتوب باعث شناسایی محصول به مردم و مخاطبان آن می شود.

او افزود: در صورتی که روابط عمومی در واحد های تولیدی فعال نباشد تبلیغات آن تنها سینه به سینه و در حد تبلیغات محیطی باقی خواهند ماند اما وجود این مهم در واحد های تولیدی باعث بهتر دیده شدن آنان، پیشبرد اهداف و نشان دادن خود به رقبا خواهد شد.

عربی گفت: روابط عمومی نه تنها در معرفی شرکت بلکه در برنامه ریزی و جذب نیرو های توانمند و خاص نیز می تواند مجموعه را یاری کند.

مدیر کارخانه کیمیا کاشت اطبا خطاب به واحد های تولیدی اظهار داشت: در صورتی که واحد روابط عمومی در شرکت آنها فعالی نیست حتما برنامه ریزی لازم برای فعال سازی آن را در دستور کار قرار دهند زیرا بسیار می تواند به اهداف آنان کمک کند.

 

گزارش: مبین پیمانکار

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز