کمیسیون کارگری استان بوشهر پشتیبان حقوق این قشر است

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۱۲:۳۵:۳۰
کد خبر: ۸۷۲۲۸۵
کمیسیون کارگری استان بوشهر پشتیبان حقوق این قشر است
با توجه به برخی محدودیت ها ممکن است کارگران در برخی از بخش ها در زمینه حقوق و مطالبات خود با چالش هایی روبه رو باشند که در این ارتباط کمیسیون کارگری استان بوشهر با تمام توان پشتیبان حقوق این قشر از جامعه است.

به گزارش گروه استان های برنا؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداربوشهر روز چهارشنبه در نشست تشکل های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی این استان گفت: دراین ارتباط نشست های مستمر برای شنیدن دغدغه های کارگران و مسائل و مشکلات تشکل های کارگری باید در استان برگزار شود.

مجید خورشیدی افزود: هر قدر مطالبات کارگری به صورت انسجام یافته بیان شود از قدرت و قوام بیشتری برخوردار می شوند.

وی بیان کرد: نظام سندیکایی و تشکلی کارگری در دنیا بخشی مهم از سامان سیاسی هر کشور به شمار می رود و در جمهوری اسلامی هم به همین صورت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: مسئولان خود را جزود تشکل های کارگران می دانند و با برگزاری جلسه های مستمرتلاش می شود مسائل و مشکلات این تشکل‌ها بررسی و در راستای برطرف کردن آنها گام برداشت.

وی اضافه کرد: مشکلاتی در بخش درمان وجود دارد که تلاش می شود با همت سازمان تامین اجتماعی برطرف شود.

خورشیدی گفت: با توجه به این وضعیت اشتغال و حضور قابل توجه جامعه کارگری انتظار می رود وضعیت درمان مطلوب تری برای کارگران رقم بخورد.

وی برضرورت فعالیت قانونی تشکل های کارگری و گرفتن مجوزهای لازم برای تشکل های مختلف تاکید کرد.

خورشیدی در اهمیت تشکل های کارگری و موضوع کار و کارگر همین بس که نظام جمهوری اسلامی یکی از حمایتی ترین قانون های کار را در تمام دنیا دارد

این مقام مسئول اضافه کرد: قانون کار جمهوری اسلامی به دلیل نگاه حمایتی که داشت درمجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد و نظام سیاسی کشور نیز به واسطه وجود جنبه های حمایت گرایانه این قانون این مساله را پذیرفت.

وی یادآور شد: قانون کار جمهوری اسلامی هر چند با برخی از مسائل قانونی کشور در تعارض بود و چالش ایجاد می کرد اما با نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید و این نشان از اهمیت نظام جمهوری اسلامی به مساله کار و کارگراست.

وی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی که برآمده از یک انقلاب عمومی با ایدئولوژی اسلامی است باید از چنین قانونی برخوردار باشد.

خورشیدی اضافه کرد: همچنین ایران به دلیل اینکه از گذشته میثاق اقتصادی سیاسی را پذیرفته ملزم به رعایت الزامات بین المللی در خصوص مسائل کارگری است.

وی ادامه داد: در سال ۶۰ با وجود اینکه کشور با مساله ترور و ناامنی روبه رو بود قانونی در رابطه با حمایت از تشکل های صنفی و تخصصی تصویب کرد که بیانگر اهمیت نظام جمهوری اسلامی به حضور تشکل هاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: این استان با توجه به ظرفیت هایی که دارد از جمله استان های اقتصادی کشور است و تمرکز سرمایه گذاری به آن حجم در محدوده جغرافیایی کوچک را درهیچ جای کشور به استثنای پارس جنوبی نداریم.

وی تاکید کرد: اقتصاد اگر ارزش افزوده آن را حساب کنیم باید ناشی از کار و یا سرمایه باشد و جمع این دو مورد می تواند ارزش اقتصادی را ایجاد کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز