معاون توسعه ورزشی قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان:

رتبه کردستان در دومین دوره المپیاد استعداد های برتر کشور ارتقا خواهد یافت/وعده کسب ۲۵ مدال طلا

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۱۳:۱۵:۳۳
کد خبر: ۸۷۳۳۹۰
رتبه کردستان در دومین دوره المپیاد استعداد های برتر کشور ارتقا خواهد یافت/وعده کسب ۲۵ مدال طلا
معاون توسعه ورزشی قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: استان کردستان در سال گذشته با کسب 73 مدال جایگاه دهم را کسب کرد که امسال طبق برنامه ریزی های انجام شده رتبه آن قطعاٌ ارتقا خواهد یافت.

سایه میر صادقی در گفت و گو با خبرگزاری برنا در کردستان؛ گفت: طبق برنامه ریزی های وزارت ورزش و جوانان، دومین دوره المپیاد استعداد های برتر ورزش کشور در 96 رشته ورزشی در 19 استان کشور برگزار خواهد شد.

معاون توسعه ورزشی قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان عنوان کرد: استان کردستان در رشته های قایقرانی آبهای آرام ، ورزش های پهلوانی و زورخانه ای، کونگ فو و بوکس در بخش پسران و وزنه برداری بخش دختران به صورت نهایی میزبان ورزشکاران دومین المپیاد استعداد های برتر کشور است و برای میزبانی رشته بسکتبال سه نفره نیز مشغول کار های نهایی هستیم.

او با بیان اینکه کردستان میزبان دو هزار و 775 ورزشکار است، افزود: این مسابقات از 27 مرداد تا 9 شهریور ماه در استان کردستان برگزار خواهد شد.

صادقی افزود: در تلاش هستیم که مسابقات تنها در مرکز استان برگزار نشود و به همین منظور شهرستان سقز برای میزبانی مسابقات بوکس به وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد شده است.

او اضافه کرد: در سال گذشته کردستان با کسب 73 مدال که 20 مدال آن جایگاه دهم را در اولین دوره المپیاد استعداد های برتر ورزش کشور کسب کرد اما امسال در تلاش هستیم که رتبه استان را ارتقا دهیم که طبق برنامه ریزی های انجام شده و نظارت بر تمرینات ورزشکاران امسال 25 مدال را می توان کسب کرد.

معاون توسعه ورزشی قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان با اشاره عدم شرکت کردستان در رشته های مینی گلف، ترامپولین، سامبو، هاکی، راگبی و پنجاک سیلات اظهار داشت: استان کردستان در دومین دوره المپیاد استعداد های برتر ورزش کشور در 90 رشته ورزشی شرکت خواهد کرد.

صادقی در مورد کار ها و نظارت های صورت گرفته بر روند فعالیت هیات های ورزشی برای شرکت در المپیاد استعداد های برتر ورزش کشور گفت: از سال 97 جلسات مختلفی با روئسا، دبیران و نایب رئیسان های ورزشی کردستان برگزار و بودجه های لازم برای برنامه ریزی و شرکت در این مسابقات در اختیار آنها قرار گرفت.

او افزود: کلاس های آموزشی از جمله علم تمرین برای مربیان، خرید تجهیزات، استفاده هیات های ورزشی از پایگاه قهرمانی و در مواردی فراهم ساختن زیر ساخت ها از جمله فعالیت های اداره کل ورزش و جوانان برای هیات های ورزشی به منظور شرکت در دومین دوره المپیاد استعداد های برتر ورزش کشور بوده است.

صادقی گفت: همانند سال گذشته برای مدال آوران المپیاد استعداد های برتر ورزش کشور پاداش خوبی در نظر گرفته خواهد شد که فعلا مبلغ آن به تصویب نرسیده است.

او در پایان در مورد هیات های ورزشی نیمه فعال و غیر فعال کردستان گفت: در حال حاضر شش هیات ورزشی به صورت نیمه فعال کار می کنند که طبق پیگیری ها با فدراسیون های مربوطه در تلاش هستیم که روئسای آنها تعیین تکلیف شوند.

 

نظر شما