پوستر دومین دوره جایزه کتاب سال کردستان رونمایی شد

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۲:۲۷:۴۵
کد خبر: ۸۷۳۸۱۷
پوستر دومین دوره جایزه کتاب سال کردستان رونمایی شد
مراسم رونمایی از پوستر دومین دوره جایزه کتاب سال کردستان شامگاه شنبه ۲۹ تیر با حضور فرماندار، جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی و ادبی سقز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ فرماندار ویژه سقز در این مراسم قرار گرفتن کتاب در سبد خانواده ها را از ضروریات فرهنگی جامعه امروز دانست و اظهار کرد: ترویج کتاب و کتاب خوانی باید مورد اهتمام نهادهای اداری و‌ مردمی قرار گیرد.
 
کامیل کریمیان، با بیان اینکه شهرستان سقز از دیر باز مرکز علم و فرهنگ بوده است، عنوان کرد: لازمست جشنواره کتاب به برند فرهنگی سقز تبدیل شود.
 
وی با انتقاد از عدم حمایت شورای شهر از فعالیت های ادبی یادآور شد: شورای شهر برای برخی فعالیت های هنری مانند تئاتر بسیار تلاش می کند، ولی جای تعجب است در این جشنواره حضور موثری ندارند.
 
دبیر دومین جایزه ادبی کتاب سال کردستان نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: ۴۳۲ اثر از ۴۶ ناشر به دبیرخانه این جایزه ادبی ارسال شد.
 
رضا شجیعی، با بیان اینکه ۲۲ داور کتاب های رسیده در ۱۲ حوزه را بررسی کرده اند، افزود:
جشنواره کتاب برندی فرهنگی برای سقز و کردستان محسوب می شود.
 
وی اضافه کرد: دومین دوره جایزه کتاب سال به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و به منظور حمایت و تشویق مولفان، مترجمان، مصححان و ناشران استان و حفظ و ارتقای هویت فرهنگی برگزار می شود.
 
دبیر دومین جایزه ادبی کتاب سال کردستان با اشاره به حوزه های مختلف این جایزه ادبی یادآورشد: این جایزه به آثار برتر در حوزه های دین و فلسفه، حقوق و سیاست، تاریخ، ادبیات، جامعه شناسی، هنر و معماری، زبانشناسی، جغرافیا و حوزه کودک و نوجوان تعلق خواهد گرفت.
 
شجیعی، ضمن تجلیل از حمایت و همراهی برخی نهادها و ادارات؛ از شورای شهر بدلیل عدم عمل به وعده و قول های داده شده در رابطه با این جشنواره انتقاد کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز