ولدخانی، مدیرعامل پتروشیمی شازند در جمع خبرنگاران:

هیچ مشتری با صلاحیتی برای خرید پتروشیمی وجود ندارد / اگر اختیار داشتم سودی بین سهامداران تقسیم نمیکردم

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۰۹:۲۳:۱۱
کد خبر: ۸۷۴۲۳۴
هیچ مشتری با صلاحیتی برای خرید پتروشیمی وجود ندارد / اگر اختیار داشتم سودی بین سهامداران تقسیم نمیکردم
«تمام سود شرکت پتروشیمی شازند بین سهامداران تقسیم شده است و این موضوع در اختیار هیئت مدیره شرکت نبوده است»

به گزارش برنا از اراک ، «پیشنهاد ما این بود رقمی در حدود 600 میلیارد تومان از این سود میان سهامداران تقسیم شود اما در مجمع تصمیم گرفته شد که همه 1200 میلیارد تومان بین سهامداران تقسیم شود و هیچ پولی از این سود باقی نمانده است»

اینها اظهارات مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند است که در پاسخ به سوال خبرنگارب رنا  در جمع اصحاب رسانه استان مرکزی عنوان کرد.

ابراهیم ولدخانی گفت: سودی که در شرکت به دست می آید در استان استفاده نمی شود و اگر قرار باشد برای توسعه شرکت هم پروژه راه اندازی شود، از سیستم های بانکی استفاده خواهیم کرد.

وی در جمع خبرنگاران افزود: 51 درصد سهام پتروشیمی برای شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی، 12 درصد شستا، 15 درصد صندوق بازنشستگی و مابقی آن برای اشخاص حقیقی است‌.

ولدخانی در پاسخ به این سوال که “چرا باید فقط دود صنعت پتروشیمی عاید استان شود و سود آن تماما به سهامداران اختصاص یابد”  اظهار داشت: اگر می‌ شد قانون تجارت را تغییر دهیم خوب بود؛ طبق قانون تجارت، مجمع شرکت، بالاترین رکن شرکت است و هر تصمیمی بگیرد لازم الاجراست؛ بنده خیلی تلاش کردم که همه سود میان سهامداران تقسیم نشود اما آن‌ها تصمیم گیرنده هستند نه بنده. اگر اختیار با من بود یک ریال هم از این سود را  تقسیم نمی کردم.

وی در خصوص ساخت بیمارستان که جزء تعهدات اجتماعی پتروشیمی شازند بوده بیان داشت: همچنان روی 40 میلیارد تومانی که مجمع، تصویب و ابلاغ کرده است متعهد هستیم اما تقصیر از ما نیست؛ هنوز هم زمین این بیمارستان مشکل دارد که بیشتر از این وارد این موضوع نمی شوم. حتی الان هم صحبتهایی مبنی بر ساخت این بیمارستان در مهاجران مطرح است؛ اما آنچه مهم است این است که پتروشیمی قرار نبود بیمارستان بسازد؛ بلکه قرار بود فقط رقم 40 میلیارد تومان پرداخت کند و تا مجمع اخیر هم روی پرداخت این 40 میلیارد تومان متعهد بودیم که در مجمع اخیر تصمیم بر آن شد این 40 میلیارد تومان هم پرداخت نشود و در حال حاضر برای پرداخت این پول باید مجمع و سهامداران عمده را متقاعد کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص شایعاتی مبنی بر فروش سهام بانک ملی به عنوان سهامدار عمده پتروشیمی شازند بیان کرد: در راستای سیاست های دولت، فروش شرکت چندین بار آگهی شده است؛ اما تا به امروز هیچ مشتری با صلاحیتی که این سهام را خریداری کند نداشته‌ایم چرا که در حال حاضر خریدار باید نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان داشته باشد که بعید می رسد مشتری که بتواند چنین رقمی را پرداخت کند موجود باشد.

وی اضافه کرد: پیش از این آستان قدس رضوی هم برای خرید سهام، ابراز تمایل کرده بود اما در حال حاضر هیچ مشتری جدی وجود ندارد.

ولدخانی در ادامه در خصوص وجود افراد بازنشسته در ترکیب هیات مدیره پتروشیمی شازند گفت: در هیئت مدیره این شرکت، بازنشسته وجود دارد اما شرکت دولتی نیست و همان هایی که قانون منع بکارگیری بازنشستگان را تصویب کرده‌اند طی نامه‌ای مکتوب اعلام کردند که شرکت پتروشیمی شازند دولتی نیست و به تبع آن در شرکت بازنشسته داریم.

مدیرعامل پتروشیمی شازند در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: پتروشیمی شازند علاوه بر سوددهی مناسب که در تاریخ فعالیت شرکت، بی سابقه بوده است در زمینه مسئولیت های اجتماعی نیز فعال بوده است.

وی تاکید کرد: بدیهی است که هر مجموعه صنعتی می بایست مسئولیت های اجتماعی در قبال شهروندان و محیط زیست داشته باشد. در همین راستا، پتروشیمی شازند علاوه بر نقش حمایتی در زمان وقوع سیل، در راستای حمایت از کسب و کارهای داخل استان مرکزی در سال گذشته 1035 میلیارد تومان خرید محصولات و خدمات مورد نیاز شرکت را از داخل استان به انجام رسانده است که این رقم با بودجه دولت برای یک استان تقریبا برابری می کند.

مدیرعامل پتروشیمی شازند در خصوص اورهال مجموعه نیز گفت: اورهال پتروشیمی شازند که بزرگترین اورهال در تاریخ این شرکت می باشد از اول مرداد ماه به مدت یک ماه انجام خواهد شد و بنا بر تصمیمات اتخاذ شده تمامی 2000 نفر نیروی مورد نیاز در این اورهال از نیروهای بومی استان بکار گرفته خواهد شد.

ولدخانی با اشاره به فروش بالای شرکت در سال گذشته گفت: در سال گذشته فروش شرکت از رقم 5 هزار میلیارد تومان فرارتر بود و این یک رکورد در زمینه فروش برای پتروشیمی شازند بود.

در حال حاضر تولیدات شرکت علاوه بر مصرف داخلی به 25 کشور جهان صادر می شود و در 6 ماه پایانی سال گذشته حدود 370 میلیون دلار صادرات از این شرکت صورت گرفته است که این به معنای این است که حدود 40 درصد ارزش صادراتی استان توسط این شرکت به دست آمده است و 80 درصد ارز حاصل از این صادرات در اختیار بانک مرکزی و سامانه نیما قرار گرفته است و 20 درصد باقیمانده نیز به منظور تامین منابع مالی اورهال شرکت در اختیار شرکت می باشد که این امر در بین شرکتهای پتروشیمی کشور بی نظیر است و به همین دلیل مورد تقدیر بانک مرکزی نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت واحد تحقیق و توسعه این شرکت گفت: 650 قطعه اساسی مورد نیاز شرکت که در گذشته از خارج وارد می شده است هم اینک در داخل شرکت طراحی و ساخته شده است؛ به طور مثال قطعه ای که قبلا با یک میلیارد و دویست میلیون تومان از خارج از کشور وارد می شده هم اینک با 100 میلیون تومان توسط نیروهای پتروشیمی شازند ساخته شده است.

ولدخانی گفت: کاتالیست CRP100 یکی از کاتالیستهای مورد نیاز صنعت لوله های پرفشار آبیاری و گازرسانی است که هم اینک در این شرکت ساخته می شود و گل سرسبد محصولات این شرکت می باشد و با توجه به نیاز کشور به برخی محصولات علیرغم زیان ده بودن تولیدشان در پتروشیمی شازند ادامه دارد.

ولدخانی خاطر نشان ساخت: در حالی که تحریم ها فشار مضاعفی بر ما وارد کرده است و شرکت پتروشیمی شازند در لیست اولین شرکتهای تحریم شده قرار داشت توانستیم با فعالیت پرسنل شرکت، ضمن تولید بالا، ارزآوری مناسبی برای کشور داشته باشیم.وی در خصوص وضعیت استخدام نیرو در این شرکت گفت: سال گذشته 750 نفر در این شرکت استخدام شده اند که همگی بر اساس آزمون استخدامی جذب شده اند و بنا بر سفارش و توصیه کسی جذب نشده است.

ولد خانی در بخش پایانی اظهارات خود بیان داشت: 5000 واحد تولیدی پایین دستی پتروشیمی شازند با حدود 100 هزار نفر اشتغال همیشه مد نظر مجموعه پتروشیمی شازند می باشد تا دچار مشکل نشوند زیرا اشتغال را کاهش دهنده مسائل و مشکلات اجتماعی در جامعه می دانیم.

خبرنگار: زهره صادقی

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز