تأمین روزانه ۷۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی برای عشایر

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۱۱:۲۸:۴۶
کد خبر: ۸۷۴۳۲۷
تأمین روزانه ۷۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی برای عشایر
روزانه ۷۰۰ لیتر آب آشامیدنی توسط تانکر برای عشایر چهارمحال و بختیاری تأمین می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های برنا؛ یدالله چراغپور معاون توسعه و عمران اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۹ دستگاه کامیون تانکردار بخش خصوصی و دولتی روزانه ۷۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی برای عشایر تأمین می‌کنند.

او افزود: با افزایش دما و کاهش آب‌های سطحی در مراتع، هم اکنون به برخی از مناطق عشایری استان نظیر دیناران اردل و میلاس لردگان و مراتع بروجن و کیار آبرسانی سیار می‌شود.

چراغپور اضافه کرد: امسال ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی از محل صندوق توسعه ملی برای تأمین خواک دام عشایر و حمایت از تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز اختصاص یافت.

او ادامه داد: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات به عشایر دارای شرایط متقاضی پرداخت می‌شود.

چراغپور با اشاره به ذخیره سازی بیش از پنج هزار تن محصول جو برای تأمین خوراک دام عشایر استان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان زمان برداشت محصولات زراعی بیش از پنج هزار تن محصول جو دیگر هم برای تأمین خوراک دام عشایر ذخیره سازی خواهد شد.

استان چهارمحال و بختیاری، بعد از فارس دومین استان عشایر نشین کشور و دارای رتبه اول استانی در تراکم عشایر در واحد سطح است.

جمعیت ۱۲۶ هزار و ۳۹ نفری عشایر چهارمحال و بختیاری در قالب ۱۴ هزار و ۶۵۷ خانوار در ۸۵ درصد گستره جغرافیایی این استان استقرار دارند.

عشایر چهارمحال و بختیاری، از اقوام بختیاری، ترک قشقایی، چهرازی، عرب نصرآبادی و گله دار دهکردی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز