اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار به کهگیلویه و بویراحمد برای زلزله سال گذشته

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۱۱:۲۸:۰۶
کد خبر: ۸۷۴۳۴۰
اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار به کهگیلویه و بویراحمد برای زلزله سال گذشته
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای خسارات ناشی از زلزله سال گذشته استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های برنا؛ عزیز فیلی در جلسه فرمانداران شهرستان های استان به زلزله سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در اردیبهشت سال گذشته 43 زمین لرزه در استان رخ داد در این مدت یک مورد بالای 5 ریشتر، سه مورد بین چهار تا 5 ریشتر، سه مورد بین سه تا چهار و مابقی نیز کمتر از سه ریشتر بود که خسارات زیادی به ابنیه و زیرساخت‌های استان رساند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای خسارات ناشی از زلزله سال گذشته به استان خبر داد.

 فیلی گفت: بخشی از این اعتبار بلاعوض و بخش دیگر تسهیلات بانکی کم‌بهره است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این اعتبار برای بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده ناشی از زلزله ساله گذشته به شهرستان‌های بویراحمد و دنا است.

وی با بیا این‌که شمار منازل مسکونی خسارت دیده در 2 شهرستان بویراحمد و دنا به ویژه در روستاها افزون بر پنج هزار مورد بود که 10 تا بالای 90 درصد خسارت دیده بودند، گفت: یک هزار و 600 میلیارد ریال از میزان خسارت وارد شده در بخش منازل مسکونی بوده که عمده آنها در روستاهای شهرستان‌های بویراحمد و دنا است.

نظر شما