مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ‌یزد:

آسیب های اجتماعی استان ‌نسبت به میانگین کشوری پایین تر است

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۱۴:۵۵:۵۰
کد خبر: ۸۷۴۵۱۹
آسیب های اجتماعی استان ‌نسبت به میانگین کشوری پایین تر است
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: آسیب‌های اجتماعی استان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، "‌فخرالسادات خامسی هامانه" مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با "آیت‌الله محمدرضا ناصری" دیدار و گفت ‌و گو کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این دیدار ضمن معرفی ‌فعالیت های این اداره کل، گفت: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به فعالیت های دستگاه های دولتی و همچنین سازمان های مردم نهاد نظارت دارد و یکی از اصلی ترین مباحثی که در این حوزه ها مطرح می شود، موضوع آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، مناطق بحرانی و حاشیه نشین است.

خامسی هامانه با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر نظارت و پیگیری بیشتر بر آسیب های اجتماعی،‌ بیان کرد:  سازمان امور اجتماعی کشور در سال 92 به دستور مقام معظم رهبری تاسیس شد که هر 6 ماه گزارشی مبنی بر اقدامات صورت گرفته جهت کاهش آسیب های اجتماعی کشور به ایشان ارائه می کند و این امر در استان یزد بر عهده دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری است.

وی آسیب های اجتماعی استان را نسبت به میانگین کشوری پایین تر دانست و ادامه داد: استان یزد به نسبت دیگر استان ها در حوزه آسیب های اجتماعی وضعیت بهتری دارد اما متاسفانه در سال های اخیر این آمار نرخ رشد بالایی داشته و نیازمند تدوین و اجرای برنامه های مناسب جهت کاهش این آمار و کنترل این نرخ است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: خوشبختانه استان یزد در برنامه ریزی پیشگیری از طلاق از استان های موفق شناخته می شود و تاکنون سعی شده است تا با جذب بودجه برای دستگاه ها و ادارات استان این آسیب ها بیش از پیش کاسته شود.

خامسی هامانه با اشاره به نقش نظارتی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، نظارت بر دستگاه های دولتی و درخواست گزارش، طرح و برنامه های جدید جهت کاهش آسیب های اجتماعی را از برنامه های این دفتر نام برد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری رایگان طرح جامع آموزشی پیش از ازدواج با عنوان دانشنامه ازدواج، برگزاری طرح پویش اجتماعی زوج پایدار، ایجاد طرح هوش اخلاقی ویژه دانش آموزان، طرح پاتوق گفتگو های اجتماعی و هنری، ایجاد مرکز یادگیری و توسعه اجتماعی و اقتصادی در شهرستان بهاباد، توانمند سازی و حرفه آموزی کودکان کار و خیابانی، تقویت و توانمند سازی سازمان های مردم نهاد در جهت کمک رسانی در حوزه متکدیان خیابانی و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار از جمله اقدامات انجام شده توسط دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد بوده است.‌

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نقش ادارات را در کاهش آسیب های اجتماعی غیر قابل انکار دانست و جذب بودجه برای سازمان بهزیستی استان، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، اداره کل زندان ها، دانشگاه یزد، سپاه پاسداران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ورزش و جوانان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای را از دیگر اقدامات انجام شده دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری دانست.

خامسی هامانه در پایان سخنان خود با توجه به نظارت مستقیم مقام معظم رهبری در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی از نماینده ایشان در استان درخواست کرد تا با دعوت از مدیران دستگاه ها و نهادهای دولتی، از آن ها گزارش خواسته و فعالیت های انجام شده توسط آن ها جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را بررسی نماید.

 

نظر شما