استان سمنان برای کمک به مردم سیل زده لرستان ، هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک کرد

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۲:۲۹:۲۳
کد خبر: ۸۷۴۹۶۰
استان سمنان برای کمک به مردم سیل زده لرستان ، هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک کرد
استان سمنان برای کمک به مردم سیل زده لرستان ، هفت میلیارد و 700 میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی کمک کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ رئیس بسیج سازندگی سپاه قائم استان سمنان در تشریح فعالیت های این نهاد برای بلازسازی استان های سیل زده گفت : اولین ماموریت استان سمنان در استان سیل زده گلستان بود که با ماشین آلات سنگین برای ایجاد بند انحرافی در منطقه اقدام شد.
سرهنگ جبار دوستمحمدی افزود: بسیجیان استان سمنان همچنین در شهرستان های گلوگاه و نوشهر  استان مازندران و و70 روستای تابعه این شهرستان ها برای بازسازی و لایروبی و توزیع کمک های مردم استان سمنان به سیل زدگان مشارکت داشتند.
وی با بیان اینکه ماموریت بسیجیان استان سمنان در لرستان از چهاردهم فروردین آغاز شد گفت: در این مرحله لایروبی و مرمت قسمتی از پلدختر به استان سمنان واگذار شد و حدود 800 خانوار تحت پوشش معیشتی این استان بودند.
به گفته دوستمحمدی ، بسیجیان استان سمنان با حضوری 10 روزه در لرستان با استفاده از 80 دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک و فعالیت روزانه حدود 700 نفر برای رفع مشکلات این استان سیل زده کمک کردند.
سرهنگ دوستمحمدی افزود : ماموریت بعدی استان سمنان در روستای 350 خانواری چم مهر پلدختر بود که 80 درصد روستا به علت سیل تخریب شده بود.
وی گفت : با تلاش بسیجیان استان سمنان در مدت 45 روز و با استفاده از  70 دستگاه ماشین سبک و سنگین لایروبی روستا انجام شد.
رئیس بسیج سازندگی سپاه قائم استان سمنان تصریح کرد : بازسازی بخشی از لرستان به استان سمنان واگذار شده که در فاز اول مقرر شد 150 منزل برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد احداث شود که تاکنون بتن ریزی 20 منزل انجام و پیش بینی می شود تا شش ماه آینده تعهد احداث 147 واحد مسکونی با مشارکت استان سمنان اجرایی شود.
سرهنگ دوستمحمدی افزود :  استان سمنان تاکنون هفت میلیارد و 200 میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به استان لرستان کمک کرده و در ساخت و ساز هر واحد مسکونی هم مقرر شده استان سمنان حدود 30 میلیون تومان و در مجموع چهار و نیم میلیارد تومان مشارکت داشته باشد.
وی افزود : طرح همبستگی جهاد ملی در  کشور در حال اجرا است که مردم می توانند با مراجعه به سایت عمران بسیج کشور ، منازل مورد نظر برای کمک خود را انتخاب و هدایای خود را ارسال کنند . 

 

نظر شما