استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

 ضرورت جلب مشارکت مردم در مسیر توسعه استان

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۳:۵۵:۳۵
کد خبر: ۸۷۵۰۷۲
 ضرورت جلب مشارکت مردم در مسیر توسعه استان
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر جلب مشارکت مردم در مسیر توسعه استان، گفت: تأمین منابع مالی برای برنامه‌های توسعه استان و استفاده از ظرفیت صندوق‌های توسعه و منابع مالی خرد در اختیار مردم در شرایطی که دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است از جمله مسائل مهم به شمار می‌رود که باید به آن توجه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در دیدار مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، وابستگی به درآمدهای نفتی را سم مهلک اقتصاد کشور دانست و ادامه داد: اگر در چهل سال گذشته از وابستگی اقتصاد کشور به نفت جلوگیری می‌شد، امروز تا این حد آسیب‌پذیری در اقتصاد ملی نداشتیم و وضعیت نسبت به شرایط کنونی بهتر بود.

وی افزود: انتظار داریم در طول زمان، قطع کامل وابستگی اقتصاد کشور به نفت اتفاق بیفتد و حتی در صورت رفع تحریم‌ها نیز به روال سابق بازنگردیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه عملکرد صندوق توسعه بخش کشاورزی در سطح کشور را مثبت خواند و گفت: امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان در بخشش‌های مختلف، شاهد فعالیت هرچه بیشتر نمایندگی این صندوق در استان باشیم.

وی نسبت به تقویت این صندوق در استان نیز قول مساعد داد و افزود: چشم‌انتظار ماندن به بودجه و اعتبارات دولتی، راهگشا نبوده و نخواهد بود و باید با فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی در بین مردم، مشارکت اقشار مختلف در فعالیت‌های اقتصادی را افزایش داد.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز مهاجرت معکوس به روستاها در استان خبر داد و گفت: توجه ویژه به ایجاد امکانات و زیرساخت‌های لازم در روستاها و تلاش برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار باعث رونق سکونت در روستاها شده و هزینه‌هایی همچون سامان‌دهی حاشیه‌نشینی و مشاغل کاذب در شهرها را به کمترین میزان خواهد رساند.

وی همچنین با بیان اینکه مخالف انحصارگرایی در بخش‌های مختلف هستم، تصریح کرد: از فعالیت‌های ارزشمند سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه خروج واردات نهاده‌های دامی از انحصار قدردانم و امیدوارم این روند در بخش‌های دیگر نیز استمرار داشته باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نیز در این دیدار گفت: این صندوق اقدامات مناسبی در جهت عدالت اجتماعی و رونق بخش کشاورزی در کشور داشته و نمایندگی آن در آذربایجان شرقی نیز به دلیل تنوع فعالیت‌های خود از جمله نمایندگی‌های ممتاز در سطح کشور است.

سیدعبدالکریم رضوی اردکانی اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در برخی از حوزه‌ها همچون تامین نهاده‌های دامی به یک الگو در سطح کشور تبدیل شده و ما همواره از تجارب موفق این استان در بخش‌های مختلف، استفاده می‌کنیم.

 

 

نظر شما