استاندار زنجان:

ایجاد شغل در بخش فناوری اطلاعات، ارزش افزوده دارد

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۴:۴۲:۵۳
کد خبر: ۸۷۵۰۹۵
ایجاد شغل در بخش فناوری اطلاعات، ارزش افزوده دارد
استاندار زنجان گفت: یکی از فرهنگ‌های غالب ایجاد اشتغال در بخش فناوری اطلاعات این است که ورود این فناوری، مشاغل را از بین می‌برد، در حالی که اینطور نیست و استفاده از آن ضمن هوشمندسازی، ارزش افزوده، کیفیت و نیروی انسانی مورد استفاده در مشاغل را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در جلسه کارگروه مشترک اشتغال استان، افزود: فناوری اطلاعات، مبحثی نوین بوده و ایجاد اشتغال در این بخش، کم‌هزینه، با ثبات و دارای تعداد اشتغال بالا نسبت به هزینه انجام شده است.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ‌سازی و آموزش لازم داده شود تا جوانان از ورود به این مشاغل هراسی نداشته باشند.

حقیقی خاطرنشان کرد: هر اندازه انرژی برای این بخش، صَرف شود ارزش دارد چرا که مشاغل سنتی در آینده باید کنار رفته و مشاغل مبتنی بر فناوری اطلاعات جایگزین آن‌ها شوند.

مقام عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه اقدامات مطلوبی در ایجاد اشتغال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، صورت گرفته است، ادامه داد: باید با تشکیل کمیته‌ای به صورت عملیاتی بررسی و مشخص شود که برای بهتر شدن وضعیت موجود اشتغال در این بخش چه اقداماتی می‌توان انجام داد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: راهبردها و محورهای ۹ گانه سند ملی کار شایسته و سیاست‌های مبتنی بر آن به صورت بومی تدوین و با تشکیل کمیته جداگانه با همکاری دستگاه‌های مربوطه مشخص شود که در هر کدام از راهبردها در سال جاری چه اقداماتی در سطح استان برای ایجاد و بهبود وضعیت اشتغال می‌توان انجام داد.

این مسئول اظهار داشت: کمیته رصد اشتغال استان نیز گزارش مربوط به آخرین وضعیت اشتغال و نیروهای بومی به‌کارگیری شده در استان را جمع‌بندی و در جلسه آتی شورا ارائه دهد.

مدیرعالی اجرایی استان تاکید کرد: مردم باید ایجاد مشاغل جدید را احساس کنند و بدانند افرادی به‌کارگیری شده‌اند که شایستگی لازم نسبت به آن شغل را داشته‌اند.

حقیقی در خصوص موضوع پسماند و بازیافت آن، خاطرنشان کرد: از بین ۴۰ پروژه محوری استان، پروژه‌های با اولویت حوزه جوانان تعریف شود تا این پروژه‌ها از محل تعیین تکلیف پسماند روی به اتمام برسند.

وی با تاکید بر هماهنگی بین بانک‌ها و دبیرخانه کارگروه اشتغال استان در ارائه آمار تسهیلات پرداختی برای ایجاد مشاغل، تاکید کرد: منابع تسهیلات مشاغل خانگی به مشاغل موثر و با اولویت مناطق کم‌برخوردار تخصیص یابد.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز