معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تاکید کرد:

‌اهمیت گاز رسانی به صنایع و بهبود شرایط زیست محیطی در صنعت استان یزد

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۰۹:۲۸:۵۹
کد خبر: ۸۷۵۳۴۸
‌اهمیت گاز رسانی به صنایع و بهبود شرایط زیست محیطی در صنعت استان یزد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در دیدار با مدیران شرکت گاز استان گفت: بحث آلایندگی در صنعت استان دارای اهمیت زیادی است و با تحقق گاز رسانی به حوزه صنعت می‌توان شاخص های زیست محیطی صنایع استان را به وضعیت مطلوب رساند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در دیدار با مدیرعامل، معاونین، مدیران و رئیس های ستادی شرکت گاز استان یزد که در محل سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد، با تقدیر از فعالیت‌های این شرکت در سالهای اخیر، گفت: خوشبختانه روند گاز رسانی در استان یزد با سرعت خوبی همراه بوده و گزارش‌های عملکرد ارائه شده در گاز رسانی ۱۰۰ درصد به شهرها و ۹۵ درصد روستاهای استان نشانگر موفقیت این شرکت در استان است.

صادقیان در این دیدار ضمن تشریح سیاست‌های معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد نسبت به برپایی جلسات متدوام ‌و هم‌اندیشی با دستگاه‌های اجرایی این حوزه در استان در سال جاری، اظهار کرد: متاسفانه یکی از مشکلات امروز در جامعه مدیریتی استان عدم جانشین پروری و عدم کار‌آیی و اثربخشی در بدنه کارشناسی دستگاه های اجرایی استان است.

وی افزود: امروز بنا به دلایل مختلف از عدم جذب نیروی های توانمند و بی توجهی به نیازهای مالی و معنوی کارکنان، تا بی تفاوتی و سرخوردگی و عدم وجدان کاری در کارمندان باعث ایجاد شرایط نامناسب خدمت رسانی به مردم و عدم پویایی و تحرک در فعالیت و وظایف برخی از دستگاه‌ها شده است و چون دولت نمی تواند نیازهای زیر مجموعه خود را مانند بخش خصوصی برطرف نماید نیروهای کارآمد و توانمند تمایل به کار در بخش های خصوصی را دارند .

صادقیان با ذکر توجه مدیران به زیرمجموعه های اداری و تلاش در جهت توانمند سازی و ارتقا کارکنان خود در پست های معاونت با در نظر گرفتن شایسته سالاری، ادامه داد: امروز در بین دستگاه‌های دولتی همچون شرکت گاز شاهد حضور نیروهای توانمند خوبی هستیم که باید با برنامه ریزی ضمن هدایت، مراقبت و توجه در سالهای بعد به عنوان سرمایه‌های باتجربه دستگاه دولتی با کسب پست های مدیریتی، مدیرانی موفق برای استان و کشور شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با تاکید بر برگزاری جلسات هم‌اندیشی مدیران استان با دستگاه‌های ستادی به صورت حداقل دو بار در سال، گفت: با توجه به اهداف حکمرانی خوب که مد نظر استاندار محترم می باشد ما باید در زمینه های مشارکت، شفافیت، پاسخگویی به همراه اثر بخشی و کارآمدی و حاکمیت قانون برنامه ریزی و تلاش نماییم.

وی با تصریح مشارکت دولت، بخش خصوصی و جامعه مدنی در جهت توسعه پایدار، عنوان کرد: وظیفه ما به عنوان مستخدم دولت خدمت‌رسانی به مردم است و برای موفقیت در بسیاری از حوزه‌ها نیازمند مشارکت مردم هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از مدیران حوزه عمرانی استان درخواست کرد تا ضمن شفافیت در فعالیت ها و وظایف خود در  پاسخگویی مناسب به مردم اهتمام بیشتری داشته باشند و کارآمدی و اثربخشی در تصمیم گیری ها و عملکردهای ما باید دیده شود.

صادقیان افزود: در کارگروه زیربنایی قصد داریم با حرکت به سمت الکترونیکی نمودن کارها، به دنبال کاهش حضور ارباب رجوع در ادارات دولتی و کم نمودن بروکراسی اداری هستیم تا در کمترین زمان تصمیمات اثرگذار و کارآمد گرفته شود.

وی تاکید کرد: بارها از مدیران خواسته‌ام تا در پیاده سازی این سیستم کمک کنند و بدون سرگردان کردن و اتلاف وقت و زمان ارباب رجوع پاسخ نه یا آری به درخواست ارباب رجوع‌ها در اولین مراجعه آنها داده شود ، این بسیار مناسب تر است تا ارباب رجوع پس از ۶ ‌تا ۷ ماه دوندگی در ادارات پاسخ منفی از کارگروه ها و کمیسیون ها دریافت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار شرکت گاز را به عنوان پایه و اساس و زیرساخت استان در بحث رفاه اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی و محیط زیست دانست و ادامه داد: امروز در بحث های محیط زیستی صنعت باید حمایت های لازم را برای گازرسانی به صنایع ‌استان داشته باشیم و مشکلات موجود در این راستا را برطرف و در اجرای این خدمت تسریع نماییم.

صادقیان در ادامه با اشاره به اهمیت ایجاد صنعت سبز با گازرسانی به صنایع، اظهار داشت: امروز بحث آلایندگی در صنعت برای ما بسیار مهم است حتی می توانیم بگوئیم که اهمیت آن از موضوع آب صنایع مهم‌تر است که با تحقق گاز رسانی صنایع می توانیم شاخص زیست محیطی را به وضعیت مطلوب برسانیم و در بحث بهداشت و سلامت در استان و کاهش بیماری ها و آسیب های عمومی نیز موفقیت داشته باشیم.

وی با بررسی مباحث مربوط به مدیریت یکپارچه شهری در بستر GIS، گفت: خوشبختانه دستگاه‌های دولتی دارای زیرساخت‌های مناسبی در بانک های اطلاعاتی بخصوص ‌GIS هستند ولی همه به صورت جزیره ای و جداگانه در دستگاه ها عمل می کنند که در راس مدیریت یکپارچه شهری و همچنین مدیریت بحران می‌توانیم با محوریت مدیریت بحران استان و شهرداری در جهت یکپارچگی سازی آنها تلاش کنیم.


گاز یکی از حوزه های دارای اولویت در توسعه استان است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد نیز در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت‎‌های شرکت گاز استان، گفت: یکی از حوزه‌های دارای اولویت در توسعه استان بحث گاز است که در طول سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در جهت رشد آن شده است.

 "‌محمود شاکری شمسی" با اشاره به فرصت استفاده از گاز به عنوان یک نعمت، ا‌ظهار امیدواری کرد با همکاری شرکت گاز و اداره کل مدیریت بحران استان شرایطی فراهم شود تا در صورت بروز بحران‌ها مشکلی در شهر و روستاهای استان اتفاق نیفتد.

 

نظر شما