در سه ماه نخست امسال؛

صادرات ۱۱ میلیون و ۸۱۴ هزار دلار کالا از چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۰:۳۸:۳۱
کد خبر: ۸۷۵۴۰۷
صادرات ۱۱ میلیون و ۸۱۴ هزار دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ارزش کالاهای صادراتی استان در سه ماه نخست امسال را ۱۱ میلیون و ۸۱۴ هزار دلار اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سیاوش نظری با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی ارزش کالاهای صادراتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: در فصل بهار سال گذشته افزون بر ۱۹ میلیون دلار کالا  از این استان صادر شد.

وی  وزن کالا های  صادراتی در فصل بهار امسال را ۴ میلیون و ۷۹۹هزار و ۳۰۲ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: این میزان صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۷۰ درصد کاهش یافته است.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: علت کاهش صادرات استان طی سال جاری تحریم های اقتصادی دشمنان و برگشت و بی ثباتی در قیمت ارز بوده است .

وی عمده کالاهای صادراتی طی سال جاری را آلومینیوم، موادپلاستیکی ، مواد مسی ، موکت ، لوازم خانگی و مقداری مواد لبنی، شیرخشک  بوده که به کشورهای عراق ، افغانستان ، کویت ، ترکیه  و کشورهای آسیای میانه بوده است.  

هم اینک حدود یکهزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری مستقر است که حدود ۴۰واحد از این تعداد در زمینه صادرات فعالیت دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز