نائب رئیس فدراسیون عنوان کرد؛

برنامه‌های برون‌ مرزی اسکواش و میزبانی‌ها کمتر شده است

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۱:۰۴:۱۰
کد خبر: ۸۷۵۴۲۷
برنامه‌های برون‌ مرزی اسکواش و میزبانی‌ها  کمتر شده است
نائب رئیس فدراسیون اسکواش گفت: امسال برای اولین‌بار مسابقات جونیور که سال‌های قبل در حد ایران جونیور برگزار می‌شد، در چند استان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش برنا از اراک ،  بابک فقیر در حاشیه مسابقات اسکواش قهرمانی پسران اظهار کرد: امسال برنامه‌های برون‌مرزی اسکواش و میزبانی‌ها با توجه به مشکلات ارزی موجود نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.

وی تصریح کرد: امسال برنامه‌های فدراسیون اسکواش در موضوعاتی چون توسعه همگانی، توسعه قهرمانی و مسابقات داخلی متمرکز شده‌ است.
نائب رئیس فدراسیون اسکواش افزود: همچنین امسال برای اولین‌بار مسابقات جونیور که سال‌های قبل در حد ایران جونیور برگزار می‌شد، در چند استان کشور برگزار می‌شود.
فقیر گفت: چهار مسابقه بین‌المللی برنامه‌ریزی شده که یکی از مسابقات در رده گلد و مابقی به صورت جونیور هر سه ماه یک بار برگزار خواهند شد.
وی ادامه داد: در ماه گذشته مسابقات یزد جونیور برگزار شد و مرداد ماه ایران جونیور در تهران، آبان ماه اصفهان جونیور در اصفهان و بهمن یا اسفند ماه بیرجند جونیور برگزار می‌شود.
نائب رئیس فدراسیون اسکواش اظهار داشت: مسابقات قهرمانی غرب آسیا که قرار بود اردیبهشت ماه برگزار شود، در مرداد ماه با حضور کشورهای صاحب نام همچون عراق، اردن، کویت و قطر و دو تیم از ایران از دهم تا سیزدهم مردادم ماه به میزبانی گرگان برگزار خواهد شد.
فقیر از فعال سازی رشته‌های پدل و راکت‌بال خبر داد و تصریح کرد: مسابقات جایزه بزرگ قهرمانی کشور پدل از ششم تا دهم مرداد ماه در تهران برگزار می‌شود و مسابقات لیگ راکت‌بال نیز پیش بینی شده که در کنار لیگ اسکواش طبق برنامه برگزار شود و مسابقات رده‌های سنی نیز با همکاری استان‌ها در حال برگزاری هستیم.
وی ادامه داد: سال 96 تیم مردان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مقام سوم آسیا شد این مسابقات هر دو سال یک بار برگزار می‌شود که در اردیبهشت ماه سال آینده مسابقات به میزبانی مالزی برگزار می‌شود.
نائب رئیس فدراسیون اسکواش گفت: در حال حاضر دو بازیکن پاکستانی به منظور تمرین بازیکنان تیم ملی از سوی فدراسیون جذب شده‌اند، همچنین از سوی سرمربی تیم ملی برنامه مدونی ارائه شده تا ان‌شاءالله بتوانیم در مسابقات قهرمانی آسیا حضور موفقی داشته باشیم.
فقیر اظهار کرد: تیم ملی بانوان برای نخستین بار در دو سال گذشته ششم آسیا شد که برای آنها نیز برنامه‌هایی داریم و تلاش می‌کنیم تا برای بانوان اردوهای خارج از کشور در بهمن و یا اسفند ماه برگزار کنیم.
وی با اشاره به مسابقات تیمی جوانان قهرمانی آسیا بیان داشت: این مسابقات نیز بهمن ماه برگزار خواهد شد با توجه به شرایط ارزی اگر بتوانیم تیم را اعزام خواهیم کرد، مسابقات جوانان انفرادی قهرمانی آسیا نیز خردادماه سال آینده در چین برگزار می‌شود، در سال ۲۰۲۰ نیز برای اولین بار میزبان مسابقات پیشکسوتان قهرمانی آسیا خواهیم بود.
نائب رئیس فدراسیون اسکواش در ادامه گفت: استان مرکزی در دو سال اخیر با مدیریت خوب خانم طوفانی از مربیان زحمتکش اسکواش به یکی از هیات‌های موفق کشور تبدیل شده که حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان نقش بزرگی در این موفقیت داشته است.
فقیر افزود: سال گذشته استان مرکزی در میزبانی مسابقات المپیاد در استعدادهای برتر کشور پیش‌قدم شد، با توجه به مسابقات کمتر از 17 و 19 سال در اراک شاهد بودیم که قهرمان خوب استان مرکزی سپهر اعتماد پور موفق شد در رده سنی زیر 19 سال قهرمان شود که این نتیجه سال‌‌ها تلاش و زحمت در استان است که می‌تواند زن خطری برای بازیکنان تیم ملی باشد که تصور نکنند همیشه عضو ثابت تیم ملی هستند.
وی تاکید کرد: تلاش داریم شرایطی را فراهم کنیم تا تیم بهتر و به روزتری را به مسابقات برون‌مرزی اعزام کنیم.
نائب رئیس فدراسیون اسکواش گفت: استان مرکزی در توسعه ورزش همگانی خیلی خوب عمل کرده که در سامانه مبین که مورد تاکید فدراسیون است، رتبه اول کشور را به دست آورده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز