رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج:

آتش نشانی موظف به امداد رسانی در شهر و حومه آن است

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۴:۴۳:۱۷
کد خبر: ۸۷۵۶۶۲
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: بر اساس بندهای سه و چهار ماده 16 آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی عملیات اطفاء حریق، امداد، نجات و رهاسازی در شهرها و حومه به عهده سازمان آتش نشانی و در خارج از محدوده شهرها در حیطه وظایف سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ سهیل فضل وزیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: این سازمان به عنوان یک سازمان امداد رسان همواره از تمام توان و ظرفیت خود در زمان بروز حوادث در راستای کاهش خسارت جانی و مالی شهروندان استفاده می کند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج عنوان کرد: همواره شهروندان در زمان وقوع هر گونه حوادثی فوراً از آتش نشانی در خواست امداد رسانی را دارند و این سازمان هم از هیچ کمکی در زمان بروزحوادث دریغ نمی کند.

او افزود: برخی از حوادث در خارج از محدوده شهر رخ می دهد و شهروندان و یا حادثه دیدگان انتظار امداد رسانی از این سازمان را دارند.

فضل وزیری گفت: مکاتبات و پیگیری های متعدد شهرداریها مبنی بر استعلام از چگونگی خدمت رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و انجام خدمات ایمنی شهرداری ها در خارج از محدوده شهرها انجام شده است.

او با اشاره به بند های سه و چهار ماده 16 آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی گفت: عملیات اطفاء حریق، امداد، نجات و رهاسازی در شهرها و حومه به عهده سازمان آتش نشانی و در خارج از محدوده شهرها در حیطه وظایف سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است.

وی اضافه کرد: در مواقع ضروری و بحرانی و به تشخیص، مسئولیت و دستور استاندار و فرماندار به عنوان مدیر بحران استان و شهرستان، شهردار نیز مشابه سایر دستگاهها، به عنوان پشتیبان موظف به  امداد رسانی در نقاط اعلام شده هستند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اعلام کرد: در همین راستا 23 عملیات امداد و نجات خارج از محدوده شهر از ابتدای سال جاری تا کنون توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج انجام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز