دبیر اجرایی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان:

۳۰۳ اثر به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد/ برگزاری مسابقات نمایشنامه نویسی

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۵:۲۹:۴۷
کد خبر: ۸۷۵۶۸۹
۳۰۳ اثر به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد/ برگزاری مسابقات نمایشنامه نویسی
دبیر اجرایی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: ۳۰۳ اثر از داخل و خارج کشور به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد که از این تعداد بیش از ۹۵ اثر مربوط به کمپانی های خارجی است.

فاروق حسن پور در گفت و گو با برنا در کردستان گفت: این دوره از جشنواره در بخش‌های مسابقه ایران، دیگر گونه‌های اجرایی، نمایش‌های آیینی و سنتی، مسابقه تئاتر ملل، تئاتر کودک و نوجوان، مهمان (برگزیده جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی)، پژوهش و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان عنوا کرد: مهلت ارسال لوح فشرده آثار بخش مسابقه ایران، دیگر گونه‌های اجرایی، آیینی و سنتی، تئاتر ملل، کودک و نوجوان و اصل پژوهش‌ها تا ۲۵ تیر امسال بود.

وی اضافه کرد: تا پایان مهلت تعیین شده ۳۰۳ اثر از داخل و خارج کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد بیش از ۹۵ اثر مربوط به کمپانی های خارجی شرکت کننده در این دوره از جشنواره است.

دبیر اجرایی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: از آنجا که در حوزه نمایشنامه نویسی و ایده پردازی در حوزه تئاتر خیابانی کمترین کار در کشور شده و تاکنون هیچ مجموعه‌ای در این رابطه منتشر نشده اقدام به برگزاری مسابقه سراسری ایده پردازی و نمایشنامه نویسی در این دوره از جشنواره کردیم.

حسن‌پور با بیان اینکه موضوع این مسابقه آزاد است و تا علاقمندان تا ۲۰ مرداد فرصت ارسال آثار در این بخش را دارند، در خصوص شرایط و مقررات شرکت در مسابقه تاکید کرد: پذیرش آثار در نمایشنامه نویسی با توجه به اهداف جشنواره به کیفیت، تنوع و نوآوری بستگی دارد.

دبیر اجرایی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان افزود: نمایشنامه هایی که تاکنون در هیچ یک از مسابقات نمایشنامه نویسی و جشنواره ای شرکت نکرده و به چاپ نرسیده باشند، در این مسابقه پذیرفته می‌شوند.  

حسن‌پور اضافه کرد: نمایشنامه نویس می‌تواند با ارائه حداکثر سه اثر، متقاضی شرکت در این بخش مسابقه باشد و چنانچه در هر مرحله ای از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای پیش گفته شده اثبات شود، دبیرخانه ی جشنواره، نمایشنامه مورد نظر را از بخش رقابت حذف می‌کند.  

وی اظهار داشت: به اثر برگزیده هیات داوران این بخش در آیین پایانی معرفی و جوایزی شامل دیپلم افتخار، لوح سپاس و جایزه نقدی اهدا می‌شود.

دبیر اجرایی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان یادآور دش: علاقه مندان به شرکت در این بخش باید  یک نسخه از هر عنوان نمایشنامه را در قالب فایل PDF ارسال و یک قطعه عکس از نمایشنامه نویس به صورت فایل JPEG و خلاصه سوابق خود را در فایل Word به نشانی الکترونیکی mariwan.festival@gmail.com ارسال کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز