استاندار یزد:

استان یزد می تواند در حوزه‎ نوآوری و فناوری دانش بنیان الگوی کشور باشد

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۹:۳۲:۳۷
کد خبر: ۸۷۵۸۸۰
استان یزد می تواند در حوزه‎ نوآوری و فناوری دانش بنیان الگوی کشور باشد
استاندار یزد در نشست منطقه علم و فناوری استان با تشریح دیدار اخیر خود با معاون اول رئیس جمهور، گفت: حمایت از طرح‌های دانش بنیان و نوآوری فناوری در استان یزد با توجه به ظرفیت‌های موجود در جهت تبدیل به الگوی کشور در این حوزه، مورد تاکید هیئت دولت و معاون رئیس جمهور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، "محمدعلی طالبی" در نشست منطقه علم و فناوری استان یزد با اشاره به طرح ایجاد محله ویژه علم و فناوری و بحث تغییر کاربری املاک داخل محدوده منطقه در نظر گرفته شده، گفت: باید تفاهم‌نامه هایی که با شهرداری منعقد شده،  مبنا قرار داده شود و اگر مواردی هم باید اضافه شود پیشنهاد آن در کمیسیون ماده 5 مصوب گردد و همچنین در شورای برنامه ریزی و توسعه، منطقه مدنظر با عنوان محله فناوری قلمداد شود.

"طالبی" همچنین با اشاره به نگرانی‌های موجود نسبت به تغییر کاربری افزود: موارد مطرح شده به معنای تغییر کاربری تمام محله بصورت یک جا نیست و برای افرادی که خواهان تغییر کاربری املاک هستند باعث تسهیل در کارها خواهد شد.

استاندار یزد در ادامه  صحبت‌های خود خواستار تعریف جدول زمان‌بندی برای چشم انداز‌های این طرح در سال‌های آینده شد.

عالی ترین مقام اجرایی استان، با اشاره برگزاری 2 جلسه کاری با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بصورت شخصی و همچنین با حضور نمایندگان، افزود: آقای جهانگیری از طرح‌های دانش بنیان و نوآوری در فناوری استقبال کرده اند و تاکید داشتند یزد با ظرفیت های موجود باید بحث‌های دانش بنیان را دنبال کند و به عنوان الگوی کشور در حوزه نوآوری و فناوری تبدیل گردد.

"طالبی" همچنین با اشاره به مباحث مطروحه در رابطه با سخنان آقای جهانگیری مبنی بر عدم پیگیری مسائل آب در برخی رسانه‌های استان، اظهار کرد: چنین حرفهایی مطرح نشده بلکه معاون اول رئیس جمهور  بر همت مسئولان استان در پیگیری  مسائل مرتبط با حوزه دانش بنیان و فناوری نیز تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به دیدار مدیران استانداری با نماینده ولی فقیه خاطر نشان نمود: امام جمعه استان پیشنهاد راه انداری نمایشگاهی دائمی برای حضور قطعات صنعتی که امکان ساخت در استان ندارند جهت مشاهده تولید کنندگان و نخبگان دانشگاهی را داده اند.

استاندار یزد در رابطه با پیشنهادآیت الله ناصری، با بیان خاطره ی از بازدید یکی از تولیدکنندگان استان در چادرملو که منجر به تولید قطعات مورد نیازی که پیش از آن در خارج تولید می‌شده، عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا به بهانه‌های مختلف اتفاق‌هایی رخ بدهد تا هم توانمندی و ظرفیت‌های تولیدی استان نشان داده شود و هم نیازها و خلاء های موجود مشخص شود.

"طالبی" تصریح کرد: با شکل‌گیری این نمایشگاه و ایجاد تحرک جدی می‌توانیم بسیاری از نیازهای کشور را به اتکاء نیروهای فنی، دانشگاهی و واحدهای تولیدی استان که توانایی انطباق با شرایط خاص کشور را دارند ، برطرف کنیم.

استاندار یزد در پایان با اشاره به فرصت محدود موجود، افزود: در صورتی که با توجه به مشکلات موجود نتوانیم اقدام کنیم، در آینده و با ایجاد تحریم‌ها و فشارهای جدید از سوی دشمنان دچار مشکل خواهیم شد.

 

برندسازی در حوزه فناوری و دانش‌بنیان در استان مورد توجه قرار گیرد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های گسترده استان در حوزه فناوری‌های نوین و به بحث‌ راه‌اندازی محله فناوری یزد، گفت: فضایی باید ایجاد گردد که توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان را فراهم کند و نباید باعث ایجاد ارزش افزوده کاذب و رانت گردد.

"‌اکرم فداکار" همچنین تصریح کرد: با توجه به نگرانی‌ها‌یی که در ارتباط با استقبال از راه اندازی محله فناوری یزد وجود دارد ولی با مطرح شدن جدی این طرح شاهد تقاضاهای فراوانی در جهت پیگیری زمان راه‌اندازی این مجموعه هستیم.

فداکار در پایان توجه بر ایجاد برندسازی در استان پس از ثبت یزد به عنوان شهر میراث جهانی، اظهار کرد: در حوزه فناوری باید نسبت به برندسازی توجه کافی داشته باشیم و عنوان مناسبی برای استان در حوزه فناوری داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز