استاندار کردستان:

شهرداری ها از وابستگی خود به دولت کم کنند

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۹:۳۳:۲۳
کد خبر: ۸۷۵۹۰۵
استاندار کردستان گفت: شهرداری ها باید به فکر درآمد پایدار باشند و از وابستگی خود به کمک های دولتی کم کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بهمن مرادنیا در نشست شهرداران، دهیاران و اعضای شورای شهر و روستا که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور  و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برگزار شد با بیان اینکه خدمات رسانی به ماندگاری مردم در روستاها کمک نمی کند، اظهار داشت: ماندگاری مردم در روستاها زمانی محقق می شود که تولید و درآمد برای روستا نشینان ایجاد شود که خوشبختانه دولت در این زمینه گام های خوبی برداشته است.

مرادنیا ادامه داد: در سال گذشته از محل تسهیلات اشتغال روستایی 300 میلیارد تومان به مردم پرداخت شد که اقدام خوبی در جهت اشتغال در روستاها بود.

وی در ادامه خطاب به شهرداران استان گفت: توقع نداشته باشید که دولت مشکلات شهرداری ها را حل کند، چرا که شهرداری ها یک نهاد عمومی غیر دولتی است که باید خودش درآمد پایدار ایجاد کند.

وی افزود: شهرداری ها باید به فکر درآمد پایدار باشند و از وابستگی خود به کمک های دولتی کم کنند.

استاندار کردستان با یادآوری اینکه در دو سال گذشته به شهرداری ها تاکید شده است که از استخدام و بکارگیری نیروی جدید پرهیز کنند، گفت: این مسأله در اکثر شهرداری ها رعایت شده و با شهرداری هایی که این مسئله را نادیده گرفته اند برخورد خواهد شد.

مرادنیا کمک به شهرداری های زیر 50 هزار نفر جمعیت و تعریف پروژه برای آنها را خواستار شد و افزود: از معاون وزیر درخواست دارم به 24 شهرداری زیر 50 هزار نفر جمعیت 50 میلیارد توان کمک کند تا آنها نیز بتوانند اقداماتی را در حوزه عمران شهری صورت دهند.

نظر شما