معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

سینما به عنوان یک رسانه نافذ، بستر موثر برای تحقق توسعه پایدار است

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۱۳:۵۸:۰۲
کد خبر: ۸۷۷۳۳۹
سینما به عنوان یک رسانه نافذ، بستر موثر برای تحقق توسعه پایدار است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه تحقق توسعه پایدار نیازمند مجموعه عوامل بسترساز است، گفت: سینما به عنوان یک رسانه نافذ، بستر موثر برای تحقق توسعه پایدار در حوزه فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی و سیاسی است که می‌تواند به پویایی، اثرگذاری و تحقق اهداف آرمانی مطلوب جامعه کمک کند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی اظهار داشت: استعدادها، فرصت‌ها، توانمندی‌ها، شخصیت‌ها، مشاهیر، فرهنگ، تمدن و شاخصه‌هایی در تمام حوزه‌های سرزمینی وجود دارد که شناساندن آن‌ها نیاز به هنر و هنرمند دارد زیرا زبان هنر، زبان گویایی است.​

وی افزود: در کنار توانمندی‌ها در هر حوزه ممکن است مسائل، مشکلات، دغدغه‌ها و آرزوهایی وجود داشته باشد که زبان هنر و به ویژه سینما فرصتی است که می‌تواند در بیان و به نمایش گذاشتن آن‌ها ایفای نقش کند.

مرادی نافچی خاطرنشان کرد: جامعه نیازمندی‌هایی دارد و نسل‌های مختلف نیاز به غذای روح و آموزه‌هایی دارند که هم بیاموزد و هم اوقات فراغت خود را در کنار خانواده، بارور کند که سینما، یکی از اثرگذارترین بخش‌ها است که می‌تواند به پر کردن و بارور ساختن اوقات فراغت کمک کند.

معاون استاندار زنجان گفت: سینما، بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ‌ها، باورها و ارزش‌های گذشته و مطلوب‌های آینده در هنر به نسل امروز و آینده جامعه است.

وی با بیان اینکه سینما در نظام جمهوری اسلامی با نگاه فرهنگی و هنری، رشد و بالندگی خود را داشته است، اظهار داشت: استان زنجان نیز در حوزه‌های مختلف دارای شاخص های بالنده در عرصه‌های مختلف بوده که علاوه بر نگاه فرهنگی نظام، هنرمندان نیز نقش بی‌بدیلی در این بالندگی دارند.

مرادی نافچی خاطرنشان کرد: از هنرمندان استان انتظار می‌رود در آثار هنری خود برای شناساندن مردم و هنر زنجان و تمامی استعدادهای استان به عرصه‌های ملی و بین‌المللی به‌ویژه بخش‌هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته تلاش کنند.

 

نظر شما