استاندار سمنان:

طلاق؛ ناشی از ضعف فرهنگ در جامعه است

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۱۴:۳۷:۱۴
کد خبر: ۸۷۷۳۷۹
طلاق؛ ناشی از ضعف فرهنگ در جامعه است
استاندار سمنان گفت: افزایش طلاق در جامعه ناشی از کم‌کاری بخش‌های فرهنگی است.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علیرضا آشناگر روز شنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای ورزش همگانی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: مساله ازدواج و طلاق تحت تاثیر عواملی همچون سبک زندگی است و جایگاه استان سمنان در وضعیت ازدواج مطلوب نیست.
وی با اشاره به نرخ عمومی طلاق و جایگاه سمنان در این شاخص در کشور، بیان کرد: سازمان های مردم نهاد و روحانیون با استفاده از تریبون ها باید در زمینه فرهنگی و ترویج ازدواج آسان کمک کنند.
آشناگر با بیان اینکه بیکاری نمی تواند دلیل اصلی طلاق باشد، ادامه داد: این مساله با تاثیرگذاری مستقیم، عاملی اساسی در ازدواج جوانان است.
استاندار سمنان  با اشاره به نرخ بیکاری در سمنان، خاطرنشان کرد:سمنان یکی از استان‌ها با کمترین نرخ بیکاری است و به طور مسلم باید آمار ازدواج در آن بیشتر باشد و این مساله نیاز به ریشه یابی دارد.
آشناگر با بیان اینکه امکانات ادارات در حوزه های فرهنگی و ورزشی بیت المال است، گفت: این امکانات با نظارت‌های لازم در اختیار عموم قرار گیرد.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات استان سمنان محرومیت از وجود سالن‌های فرهنگی و ورزشی در برگزاری برنامه‌ها و همایش‌ها است.
استاندارسمنان یادآور شد: همکاری و مساعدت مسوولان برای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های هفته ازدواج لازم است.
در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای ورزش همگانی استان سمنان با حضور حبیب الله خجسته پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان و مجتبی جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان در زمینه برنامه های هفته ازدواج،اوقات فراغت و برپایی بزرگترین نمایشگاه فرهنگی ورزشی بحث و گفت و گو شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز