نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کُردی در سنندج افتتاح شد

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۰۹:۲۴:۴۱
کد خبر: ۸۷۷۶۱۳
نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کُردی در سنندج افتتاح شد
نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کُردی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، مسوولان استانی و طراحان لباس کردی در سنندج افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ شیدا مردوخی در آیین افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی که در عمارت خسروآباد سنندج برگزار شد، گفت: در راستای برگزاری این جشنواره ۲۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

دبیر اجرایی جشنواره مد و لباس کردی عنوان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و موسسه فرهنگی هنری مستوره اردلان با همکاری بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی و حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی را با هدف صیانت از هویت ملی تقویت همگرایی ملی و ترویج مد و لباس اسلامی ایرانی برگزار کرده است.

وی بیان کرد: نمایشگاه مد و لباس کُردی با حضور استان‌های آذربایجان غربی، خراسان شمالی، کرمانشاه و کردستان از ٦ تا ٨ مرداد سال‌جاری به مدت سه روز در عمارت خسروآباد سنندج دایر شده و پذیرای بازدید علاقمندان است.

وی گفت: بخش نمایشگاه شامل مسابقه ایده تا اجرا (تیم‌های طراحی و لباس و دوخت)، زیورآلات، کیف و کفش محلی، غرفه تولید کنندگان پارچه و لباس کردی و بافت‌های سنتی محلی است.

دبیر اجرایی جشنواره مد و لباس کردی یادآوری کرد: برگزاری شش کارگاه آموزشی شامل کارگاه الگوسازی لباس مهابادی و گل گله دوزی، کارگاه برش و دوخت لباس اردلانی، کارگاه نقش مفهومی هنر در طراحی لباس، کارگاه کلاش بافی، کارگاه برش حجمی لباس کوردی (مولاژ) و کارگاه تبار شناسی پوشاک کوردی در بخش جنبی این نمایشگاه پیش بینی شده است.

مردوخی برپایی نمایشگاه عکس از ۲۲ عکاس کردستانی را از دیگر برنامه‌های این جشنواره و نمایشگاه برشمرد و گفت: آثار این عکاسان در نمایشگاه به معرض دید عموم مردم قرار داده شده است.

نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی در قالب ۲۸ غرفه از امروز افتتاح و تا هشتم مردادماه جاری در عمارت خسرواباد سنندج در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

نظر شما