رئیس اداره ورزش و جوانان خبر داد:

حضور نمایندگان سازمان جهانی موی تای در شهرستان قدس

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۲۰:۵۵:۱۵
کد خبر: ۸۷۸۶۳۲
حضور نمایندگان سازمان جهانی موی تای در شهرستان 
قدس
نمایندگان فدراسیون جهانی موی تایifma مورد استقبال رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران؛ رئیس اداره ورزش و جوانان از حضور نمایندگان سازمان موی تای کشور استقبال کرد و گفت: این دوره آموزشی کمک می کند تا فضای بهتری را برای رشد و توانمندی مربیان و ورزشکاران فراهم کنیم.

 در ادامه موسی نقی زاده سرمربی تیم ملی موی تای کشورمان اظهار داشت: پس از بررسی و تحلیل وضعیت موجود متوجه شدیم که در توانمندسازی مربیان و بازیکنان داخلی به توجه جدی نیاز داریم و در نخستین گام با دعوت از یک مدرس خارجی (در بخش بانوان و آقایان) برای ارتقاء سطح فنی ورزشکاران و مربیان شهرستان قدس استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: به همراه این نمایندگان جهت برگزاری این دوره آموزشی به مدت دو ماه در استانهای ایران عازم خواهند شد.

 «موی تای» یکی از کارآمدترین هنرهای رزمی و روش دفاعی از خود است که در آن ترکیبی از فنون مشت، آرنج، بازو و پا به شکل تخصصی برای حمله و دفاع استفاده می شود.

موی تای یا به بیانی دیگر «بوکس تایلندی» که در زبان انگلیسی تای بوکسینگ نامیده می شود، هنری رزمی و ملی کشور تایلند است و به عنوان بخش ضروری فرهنگ مردم تایلند از دوران کهن بر جای مانده است و قدمت آن با تاریخچه مردم «تای» آمیخته شده است.

موی تای به صورت رسمی و مستقل توسط کمیته ioc بین المللی المپیک شناسایی شد.

مهمترین گام و تلاش برای تمامی فدراسیونهای بین المللی مرحله IOC recognation است تا زیر نظر کمیته بین المللی المپیک فعالیت نمایند و برای ورود به برنامه  اصلی بازی ها آماده شوند. موی تای یکی از رشته های فدراسیون ورزشهای رزمی می باشد که در بالاترین سطح شناسایی توسط IOC نسبت به سایر رشته های این فدراسیون قرار دارند.

گفتنی است؛ این نشست با حضور محسن حسینی رئیس اداره ورزش و جوانان، رودسری نژاد نائب رئیس هیات ورزشهای رزمی و نقی زاده سرمربی تیم ملی موی تای کشورمان ظهر امروز در محل اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس برگزار شد.

‍ خاطر نشان میگردد، mr chan و miss pond  نمایندگان سازمان جهانی موی تای (در بخش بانون و آقایان) در ایران جهت گسترش و توسعه رشته موی تای به مدت دوماه در ایران اقامت خواهند داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز