معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

لباس کُردی نماد کردستان است

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۰۹:۵۸:۵۶
کد خبر: ۸۷۹۱۵۴
لباس کُردی نماد کردستان است
معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: لباس کردی یکی از المان‌های موثر در شناساندن بیشتر و بهتر کردستان است و باید سعی شود این فرهنگ در میان مردم حفظ و نسل جوان و نوجوان نیز با آن خو بگیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ سامان احمدی آئین اختتامیه نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کُردی که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: قانون ساماندهی مد و لباس در سال۸۵ مصوب شد و سال ۸۷ هم دولت آئین‌نامه آن‌ را تدوین کرد.

او با بیان اینکه کارگروه ساماندهی متشکل از چندین دستگاه اجرایی هم چون سازمان صمت، آموزش و پرورش و صداوسیما در استان تشکیل شده است، افزود: برگزاری جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کُردی یکی از دستاوردهای این کارگروه به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد ملی مد و لباس به این نتیجه رسیده که لباس کُردی یکی از شاخص‌های لباس ایرانی اسلامی است چرا که در چند روز برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری مردم با استقبال پرشور خود از نمایشگاه دیدن کردند.

معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: لباس کردی یکی از المان‌های موثر در شناساندن بیشتر و بهتر کردستان است و باید سعی شود این فرهنگ در میان مردم حفظ و نسل جوان و نوجوان نیز با آن خو بگیرند.

احمدی بیان کرد: لباس کردی از شاخص‌های موثر در شناساندن استان کردستان به عنوان استانی فرهنگی است و باید این فرهنگ اصیل در میان مردم ماندگار بماند.

وی ضمن اینکه برپایی نمایشگاه مد و لباس کردی که قرار بود تا هشتم مرداد در عمارت خسروآباد سنندج دایر باشد گفت: به دلیل استقبال مردم از این نمایشگاه امروز از ساعت ۱۷ تا ۲۳ نیز علاقمندان می‌توانند از نمایشگاه بازدید کنند.

نظر شما