رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

اطاق بازرگانی زمانی موفق و کارآمد خواهد بود که بتوانیم برای مشارکت همگانی برنامه داشته باشیم/ اطاق بازرگانی باید اطاقی برای همه باشد

۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۱۳:۰۶:۳۸
کد خبر: ۸۷۹۲۶۷
اطاق بازرگانی زمانی موفق و کارآمد خواهد بود که بتوانیم برای مشارکت همگانی  برنامه داشته باشیم/  اطاق بازرگانی باید اطاقی برای همه باشد
غلامحسین جمیلی رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان: اتاق بازرگانی به عنوان نماد و پارلمان بخش خصوصی می بایست رسالت خود را در جهت حفظ وضعیت موجود برای اعضای خود اقداماتی را پیش بینی و دنبال کند .در این میان به ساماندهی و ایجاد پایداری در وضعیت کلان کشور نیازمند می باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مهندس غلامحسین جمیلی رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در نشست خبری این اطاق که در سالن اجتماعات آن مرکز برگزار گردید ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: در این نشست تاکید بر دو محورمیتواند به عنوان موضوع های  اصلی مطرح باشد. یکیرویکردهای آتی اتاق بازرگانی و دیگری انتظاراتی که از اتاق بازرگانی وجود دارد. این دو موضوع می تواند از ضریب اهمیت بالاتری برخوردار باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در رابطه با وظیفه اصلی اتاق گفت: اگر شاخص های حاکم بر جامعه را که متاثر از شرایط ظالمانه و سختگیرانه جامعه بین الملل بر ما دارد را در نظر بگیریم، اتاق بازرگانی به عنوان نماد و پارلمان بخش خصوصی می بایست رسالت خود را در جهت حفظ وضعیت موجود برای اعضای خود اقداماتی را پیش بینی و دنبال کند .در این میان به ساماندهی و ایجاد پایداری در وضعیت کلان کشور نیازمند می باشیم. 

جمیلی با اشاره به انتخابات اخیر اتاق بازرگانی افزود: در ابتدای این دوره از انتخابات شعاری توسط منتخبین اعلام شد تحت عنوان(اطاقی برای همه). اولین و اصلی ترین و مهمترین موضوع اتاق از این جهت که چقدر همگان می توانند از آن بهرمند شوند مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر حضور پر رنگ اعضا اظهار نمود که: تصور میکنیم زمانی اتاق موفق و کارآمد خواهد بود که بتوانیم برای مشارکت همگانی اعضا، مسولین، مدیران و حتی خانواده ها برنامه داشته باشیم. از این جهت رویکرد های آموزشی خودمان را تغییر دادیم و موضوع آموزش را فراتر از چارچوب مخاطبین و اتاق بردیم .

مهندس جمیلی ضمن پر اهمیت خواندن مقوله آموزش افزود: آموزش های گوناگون و متنوع برای خانواده ها و بویژه دانش آموزان و حتی کسانی که مخاطب اتاق نیستند برگزار کردیم و در دستور کارمان است .

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اهمیت تغییر رویکرد فرهنگی اضافه کرد: اعتقادمان بر این است که تغیر رویکرد فرهنگی وافزایش سطع آگاهی و معلومات میتواند برای توسعه، یک پیش نیاز و مقدمه مورد اعتنا قرار گیرد که قطعا این مورد در تمام اقدامات ما مورد لحاظ قرار می گیرد.

 غلامحسین جمیلی با اشاره به حرکت های اخیر اتاق بازرگانی برای ایجاد فضا و فرصت مشارکت همگانی گفت: در زمینه مرکز آمار و کمیسیون های مشورتی اقدامات مفیدی انجام داده ایم که درماه های آتی اثرات آنها را مشاهده خواهیدکرد.ما در پی آنیم که فضا و فرصت مشارکت همگانی را ایجاد کنیم. 

جمیلی در زمینه کسب وکار اضافه نمود: توجه به کسب و کارهای جدید و دانش بنیان و فعالیت های مبتنی بر فناوری اطلاعات ، بسیار مورد توجه اتاق است.

وی در ادامه صحبت خود ضمن اشاره به تعداد رو به رشد تعداد اعضا در اتاق گفت: طی یک سال اخیر تعداد اعضای اتاق بازرگانی مرتبا دارای افزایش بوده و رشد متعادلی را در رابطه با تعداد اعضاداشته ایم و این روند همچنان ادامه دارد. گزارش این افزایش تعداد اعضا را از چهار سال گذشته می توانیم در اختیار همگان بگذاریم.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در رابطه با انتخابات اظهار کرد: اتاق بازرگانی قصد مداخله در فعالیت های سیاسی به نفع خود و جانب داری از افراد سیاسی  راندارد. وی صریحا اعلام کرد در انتخابات مجلس شرکت نخواهم کرد.نه اتاق بازرگانی باشگاه سیاسی است و نه فعالان اقتصادی آدم های سیاسی هستند. 

وی در آستانه فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: توسعه ورونق بدون ارزیابی و پایش محقق نمی شود وبه نتیجه رسیدن تمام کارها با انعکاس خوب رسانه ها امکان پذیرخواهد بود. 

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان اضافه کرد: تصور بنده در این است که هنوز امکان بهبود شرایط حوزه خدمات بدون لطمه خوردن به سایر بخش‌های دیگر وجود دارد ولی متولیان آن مانند اتاق اصناف و حوزه‌های خدماتی گردشگری و توریستی و فنی مهندسی‌ها باید  همت بیشتری بخرج دهند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان دیدگاه اطاق بازرگانی را در رابطه  با توسعه روابط خارجی اضافه نمود: حضور در مسایل بین المللی در حال حاضر بسیار سخت و دشوار است.با این حال سعی کرده ایم متناسب با نظام سیاسی حاکم بر قواعد بین الملل و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و بقیه ملاحظات، نسبت به توسعه روابط خارجیمان با کشور های هدف برای توسعه تجارت برنامه ریزی هایی بکنیم . توسعه تجارت خارجی در اتاق بازرگانی از اولویت های مهم اتاق بازرگانی استان است و  در همین راستا نمایشگاهی در اربیل عراق برگزار شد و درصدد این هستیم روابط خارجی با کشورهای همسایه را افزایش دهیم . در این راستا اقداماتی را در دستور کار داریم. 

 

 

 

نظر شما