مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

خدمات مشاوره بهزیستی در هفته ازدواج رایگان است

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۱۰:۲۰:۱۵
کد خبر: ۸۸۰۶۸۴
خدمات مشاوره بهزیستی در هفته ازدواج رایگان است
محمد محمدی: نامگذاری هفته ای به نام ازدواج بی شک اهدافی را دنبال و موضوعاتی را برای خانواده ها و جوانان پر رنگ می کند که تحقق آن ها نقش بسزایی را در حل برخی از مشکلات جامعه جوان و آماده ازدواج خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت : همزمان با اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع ) و حضرت فاطمه( س ) و هفته ازدواج ۱۲ لغایت ۱۸ مرداد در مراکز و دفاتر مشاوره و خدمات روان شناختی حضوری دولتی، خدمات مشاوره رایگان در حوزه ازدواج و خانواده صورت می گیرد .

محمد محمدی افزود : نامگذاری هفته ای به نام ازدواج بی شک اهدافی را دنبال و موضوعاتی را برای خانواده ها و جوانان پر رنگ می کند که تحقق آن ها نقش بسزایی را در حل برخی از مشکلات جامعه جوان و آماده ازدواج خواهد داشت.

وی به اهمیت نقش سلامت روانی خانواده در جامعه امروزی تاکید نمود و افزود: حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، چندین سال است بطور متوالی برنامه آموزش زندگی خانواده، طرحهای پیش از ازدواج و حین ازدواج را  در جهت کاهش ازدواج های ناموفق و افزایش ازدواج های پایدار و رضایت بخش در برنامه های خود گنجانده و اجرایی می نماید.
این مقام مسئول  با اشاره به عملکرد دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی  در چهار ماهه اول تصریح نمود : در ۷۰ دوره کلاسهای آموزشی پیش از ازواج به ۲ هزار و ۱۰۰ نفر آموزشهای لازم ارائه شد و در زمینه آموزش زندگی خانواده نیز به منظور تقویت بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی به ۲۷۰ نفر نیز آموزشهای لازم در این زمینه ارائه گردید.
وی با اشاره به تحولات اخیر و روند رو به گسترش تغییرات زندگی و افزایش آمار طلاق، کاهش ازدواج، افزایش نارضایتی و تعارضات درونی خانواده ها افزود : به منظور افزایش سلامت ازدواج و خانواده، انجمن ازدواج و خانواده از سال ۹۶ با ۳۵ نفر عضو ثابت و آموزش های ماهانه با مجوز رسمی سازمان بهزیستی تشکیل گردید.
وی خاطرنشان کرد : هدف اصلی راه اندازی این انجمن، پیشگیری از انواع آسیب ها به نظام خانواده و ازدواج از طریق ارائه خدمات علمی، آموزشی، پژوهشی و مشاوره و تقویت فعالیت های اجتماع محور در حوزه ازدواج و خانواده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز