شهردار سمنان خبر داد؛

تسهیلات ویژه برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری سمنان

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۰۹:۵۲:۴۷
کد خبر: ۸۸۰۹۲۱
تسهیلات ویژه برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری سمنان
شهردار سمنان گفت: تسهیلات ویژه برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری سمنان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ شهردار سمنان بیان کرد:شهرداری موظف است نقاط محرک برای سرمایه گذاری ایجاد کند و متولی بهره برداری نیست و دستگاه های دولتی و عمومی صرفا الگوسازی را انجام می دهند و بستر را مهیا می کنند و مشارکت بخش خصوصی کاملا احساس می‌شود وی افزود: برای تشویق سرمایه گذاران و آگاه سازی آن ها لازم است ابتدا شهرداری چند پروژه را انجام دهد و وقتی موفقیت و بازگشت سرمایه طرح ها به سرمایه گذاران ثابت شد، زمینه برای مشارکت حداکثری بهره‌برداران آماده خواهد شد.

سید محمد ناظم رضوی با اشاره به احیای چند کوچه باغ و اقامت‌گاه‌های بومگردی با حس و حال باغات سمنان در سال گذشته توسط شهرداری سمنان بیان داشت : در سمنان این بحث مطرح است که این منطقه از معبر به مقصد تبدیل شود و عموما تصور خوبی نسبت به این موضوع نیست,درحالیکه معبر بودن سمنان خود فرصتی است که می¬توان از آن بهره برد. نه تنها سمنان بلکه دیگر شهرهای گردشگر پذیر مانند اصفهان و کاشان و یزد نیز در ایامی خاص مانند نوروز، معبری هستند برای سفر به مقاصدی دیگر و از آن بهره‌های فراوان اقتصادی می‌برند. یک فرصت بزرگ ما جاده ی پرتردد تهران مشهد و زیارت بارگاه امام رضا (َع) است.

ناظم رضوی در ادامه به دومین سال اجرای طرح موکب الرضا (ع) در ایام دهه کرامت امسال اشاره داشت و گفت: استقبال بالغ بر ده هزار زائر از خدمات موکب الرضا (ع) مستقر در بوستان سیمرغ و استفاده بیش از بیست هزار نفر از همشهریان از برنامه های موکب مستقر در میدان امام رضا (ع) نشان دهنده ظرفیت بالای گردشگری مذهبی شهر و اینکه سمنان می تواند از ظرفیت معبر بودن نیز به خوبی استفاده نماید .

شهردار سمنان ضمن یادآوری این موضوع که در شهرسمنان 17 محله مورد توجه بحث بازآفرینی قرار دارد، تسهیلات ویژه توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر را بیان کرد و خاطر نشان کرد : برای ساخت وساز در بافت تاریخی 60 درصد تخفیف و برای تغییر کاربری خانه¬های قدیمی به هتل و تاسیسات گردشگری تقریبا عوارضی دریافت نمی شود تا بعد از گذشت حدود 4 سال که به سرمایه¬گذاری پایدار برسند، در آن زمان نیز چنانچه اسناد و مدارکی دال براینکه پیرامون بافت خود را ترمیم و مراقبت کرده اند ارائه دهند باز هم معادل هزینه از عوارض آن ها چشم پوشی می شود. با این تصمیمات ریسک سرمایه گذاری در بافت تاریخی برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی کاهش داده شده است .

 

نظر شما