استاندار زنجان تاکید کرد؛

ایجاد اداره زمین شناسی در استان زنجان/معدن‌کاران در رفع مشکلات روستاها مشارکت کنند

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۱۲:۰۵:۵۲
کد خبر: ۸۸۱۰۲۵
ایجاد اداره زمین شناسی در استان زنجان/معدن‌کاران در رفع مشکلات روستاها مشارکت کنند
استاندار زنجان با اشاره به تنوع و ظرفیت بالای معادن استان زنجان تاکید کرد: در استانی همچون زنجان که میزان اکتشاف از معادن و تنوع و گسترش محصولات معدنی در سطح بالایی قرار دارد باید اداره زمین شناسی مستقلی ایجاد و برای جلوگیری از خام فروشی محصولات معدنی استان اقدام شود.

​​​به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح اله حقیقی در یازدهمین جلسه شورای معادن استان، با اشاره به وجود بیش از 35 نوع معدن در استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان یکی از مهمترین استان های معدنی کشور و از بزرگترین تولید کنندگان ماده معدنی پتاس در کل کشور است.

وی ادامه داد: با وجود چنین تنوع و سطح بالای مواد معدنی، برای جلوگیری از خام‌فروشی و استفاده از ظرفیت بالای معادن استان باید اداره زمین شناسی مستقلی در زنجان ایجاد شود و قرار دادن استان زنجان در زیرمجموعه سایر استان های منطقه، خطایی استراتپیک و نیازمند پیگیری جدی است.

مقام عالی استان خاطر نشان کرد: با توجه به وجود مسائلی همچون تعیین تکلیف دپوی پسماندهای معدنی و افزایش ظرفیت های صادراتی استان بجای خام فروشی مواد معدنی و سنگ ها، هیچ تعللی در ایجاد اداره زمین شناسی استان زنجان قابل بخشش نخواهد بود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در جمع معدن‌کاران استان، با تاکید بر اینکه با برداشت های غیرقانونی ناشی از سودجویی افراد غیرمتخصص در این حوزه برخورد جدی خواهد شد افزود: معدن‌کاران نیز باید نمونه های هرگونه کارشکنی و سوء استفاده برخی از افراد در شهرستان ها را اعلام نمایند تا برخورد مناسبی با این افراد صورت گیرد.

حقیقی، رفع مشکلات ایمنی معادن و مشارکت در رفع مشکلات روستاها بویژه بهسازی راه های روستایی را از جمله انتظارات دولت از معدن‌کاران استان برشمرد و گفت: گاهی بدلیل تردد خودروهای سنگین معادن در جاده های روستایی، شاهد تخریب منابع طبیعی یا راه های مواصلاتی روستایی هستیم، لذا معدن‌کاران باید با پرداخت کامل حقوق دولتی و مشارکت در بهسازی راه های مواصلاتی روستایی، این خسارت ها را جبران کنند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: چنانچه معادنی اقدام به پرداخت تمامی حقوق دولتی خود نمایند و مسائل ایمنی معادن را رعایت کنند، راه دسترسی مورد نیاز آن‌ها را با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان احداث خواهیم کرد.

وی ایجاد آرامش، پویایی و حضور در بین مردم سراسر استان را از وظایف اصلی استاندار برشمرد و گفت: برای ایجاد آرامش در جامعه صادقانه به مردم خدمت می کنیم و با هر فردی که می خواهد با سوء استفاده از موقعیت خود، ذهنیت عمومی جامعه را نسبت به مدیران صادق بر هم بزند برخورد قانونی جدی خواهیم داشت.

مدیرعالی اجرایی استان تصریح کرد: رفع موانع و حمایت از حضور سرمایه گذاران با اتخاذ تصمیماتی برای افزایش انگیزه آنان از مهمترین رویکردهای مدیریت استان است که موجب رشد چشمگیر حجم سرمایه گذاری واحدهای تولیدی به بیش از 2500 میلیارد تومان در استان شده است.

گفتنی است؛ فعال سازی کارگروه تعامل معادن استان با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری و اختصاص جلسه ویپه ای از شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به مسائل حوزه معدن از مهمترین مصوبات این جلسه شورا بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز