معاون وزیر راه و شهرسازی:

بیش از یک هزار واحد مسکن مهر کردستان مشکل حقوقی دارد

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۱۱:۰۲:۰۰
کد خبر: ۸۸۱۵۲۶
بیش از یک هزار واحد مسکن مهر کردستان مشکل حقوقی دارد
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴هزار و ۹۰۰ واحد مسکن مهر در کردستان در حال ساخت است که از این تعداد، یک هزار و ۹۰۰ واحد دارای مشکل حقوقی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ علی نبیان در جلسه شورای مسکن کردستان، با اشاره به ابلاغ طرح اقدام ملی توسط رییس جمهور،  اظهار داشت: طبق این برنامه باید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال های ۹۸ و ۹۹ احداث و تحویل متقاضیان شود.

 وی در این خصوص افزود: ۲۰۰ هزار واحد از طرح در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن در اراضی دولتی داخل شهرها، ۱۰۰ هزار واحد نیز در بافت فرسوده در قالب طرح بازآفرینی شهری احداث می‌شود.

نبیان افزود: در اجرای این طرح از ماده ۶ قانون ساماندهی زمین های دولتی نیز استفاده می‌شود و براساس این قانون تمامی دستگاه‌های دولتی موظف‌اند زمین‌های مازاد خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا از زمین‌ها برای ساخت مسکن استفاده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اذعان به آغاز پروژه‌های ساخت واحدهای مسکونی با مشارکت بخش خصوصی در کشور، از شناسایی زمین های اجرای این طرح در کردستان خبر داد. 

نبیان ضمن اشاره به بازدیدهای انجام شده در سفر سه روزه خود به کردستان از واحدهای مسکن مهر، محوطه سازی را مهمترین نیاز در تکمیل مسکن های مهر استان عنوان کرد. 

وی همچنین از توافق ۱۲ میلیارد تومانی با اداره کل راه و شهرسازی در راستای تسریع در تکمیل و بهره برداری از واحدهای مسکن مهر استان خبر داد. 

رئیس سازمان زمین و مسکن با یادآوری تاکید رییس جمهور مبنی بر اتمام کلیه پروژه های مسکن مهر در کشور تا پایان سال ۹۸ از شرکت توزیع برق و شرکت آب و فاضلاب استان خواست، اقدامات خود را سرعت بخشند. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه مصوبات شورای مسکن، مصداق قانون است، از شهرداری ها خواست مطابق مصوبات این شورا، برای پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵% دارند، پایان کار صادر کنند. 

شایان ذکر است، تاکنون از ۳۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر سهم استان ۳۳ هزار و ۷۵۰ واحد تکمیل و به بهره برداری رسیده و هم اکنون ۴ هزار  و ۹۰۰ واحد نیز در حال ساخت است که از این تعداد، یک هزار و ۹۰۰ واحد دارای مشکل حقوقی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز