مدیر کل کمیته امداد کردستان:

رشد ۴۵ درصدی اعتبارات کمیته امداد کردستان/بیش از ۱۳۴ هزار نفر در استان تحت پوشش هستند

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۱۰:۴۲:۵۶
کد خبر: ۸۸۱۹۲۰
رشد ۴۵ درصدی اعتبارات کمیته امداد کردستان/بیش از ۱۳۴ هزار نفر در استان تحت پوشش هستند
مدیر کل کمیته امداد کردستان گفت: اعتبارات کمیته امداد استان کردستان 45 درصد نسب به سال گذشته رشد داشته و بیش از 134 هزار نفر از جمعیت کل استان را تحت پوشش خود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ رسول شیخی زاده در نشست با اصحاب رسانه های استان کردستان گفت: بخش عظیمی از موفقیت های کمیته امداد علل خصوص در بخش مشارکت های مردمی به خبرنگاران و جامعه رسانه استان باز می گردد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه اصحاب رسانه حامی واقعی محرومین هستند، گفت: اصحاب رسانه عامل اعتماد میان مردم، خیرین و کمیته امداد هستند و در نتیجه اعتمادی که اصحاب رسانه در جامعه ایجاد کرده‌اند، کمک‌ها را به دست محرومان و نیازمندان می رسانیم.

او افزود: در حال حاضر ۱۳۴ هزار و ۶۵۵ نفر از جمعیت استان در قالب ۶۷ هزار و ۶۱۳ خانوار زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام (ره) هستند که این تعداد از نظر خانوار ۱۴.۴ درصد و از نظر نفر ۸.۴ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

شیخی زاده گفت: افرادتحت پوشش کمیته امداد شامل سه گروه مددجویان معیشت بگیر عادی، مددجویان چند خدمتی و افرادی که بواسطه قانون تبصره ۱۴ یعنی افرادی هستند که به واسطه وضعیت اقتصادی جامعه به صورت موقت مورد حمایت کمیته امداد هستند؛ زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اظهار داشت: اعتبارات سال 98 کمیته امداد کردستان 542 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته که 370 میلیارد تومان بوده 45 درصد رشد داشته است.

شیخی‌زاده به عملکرد چهار ماهه امسال کمیته امداد استان هم گریزی زد و گفت: در بحث کمک معیشت به 50 هزار خانوار 53 میلیارد تومان در طول 4ماهه نخست امسال پرداخت شده است.

به گفته وی، 853 مورد جهیزیه با صرف یک‌میلیارد 250 میلیون تومان به مددجویان زیرپوشش این نهاد در چهار ماهه امسال پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان عنوان کرد: 7 میلیارد تومان اعتبار نیز در قالب یک‌هزار و 700 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه و کارگشایی امسال به مددجویان پرداخت شده است.

شیخی‌زاده افزود: 900 میلیون تومان نیز در قالب کمک هزینه تحصیلی به یک‌هزار و 500 نفر دانش‌آموز و طلاب نیازمند پرداخت شده است.

وی اذعان داشت: 173 میلیارد تومان برای ایجاد 6 هزار شغل سهم کمیته امداد کردستان در حوزه اشتغال‌زایی در سال‌جاری است که 72 میلیون تومان آن در قالب اشتغال پایدار روستایی به مددجویان پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان اظهار کرد: در چهار ماهه اول از صندوق امداد ولایت 4 میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات 98 پرداخت شده است.

شیخی‌زاده از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 950 نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد خبر داد و گفت: در چهار ماهه اول امسال برای 53 نفر کاریابی انجام گرفته و به ازای هر نفر 50 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به کارفرما داده شده است.

وی به اقدامات انجام گرفته در حوزه مسکن هم گریزی زد و گفت: در حوزه مسکن در چهار ماهه اول امسال 28 واحد شهری و 21 واحد روستایی با صرف یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان اذعان داشت:در حال حاضر 3 هزار خانوار پشت نوبتی در استان داریم که باید افراد توانمند زیرپوشش را خارج تا بتوانیم این پشت نوبتی‌ها را وارد سیستم کنیم.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز