امروز ؛

نخستین اطلس کلانشهر تبریز رونمایی شد

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۳:۱۷:۲۷
کد خبر: ۸۸۳۵۰۳
نخستین اطلس کلانشهر تبریز رونمایی شد
نخستین اطلس کلانشهر تبریز در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، نخستین اطلس کلانشهر تبریز شامل آرشیو روابط عمومی شهرداری تبریز و دستاوردهای اساتید مختلف در قالب یک کتاب به مناسبت عید سعید قربان در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر تبریز رونمایی شد.

محمد عزتی معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اعلام این خبر گفت: تبریز شهری کهن با ویژگی‌های منحصر به فرد و دارای معماری و شهرسازی فاخر در دوره‌های تاریخی مختلف است. این امر اهمیت وجود مرجعی معتبر برای دسترسی به اطلاعات تخصصی در این زمینه را دو چندان می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به فقدان منبعی جامع و منسجم در خصوص اطلاعات شهرسازی و معماری در این کلانشهر، معاونت شهرسازی و معماری برای اولین بار طی یک اقدام گسترده پژوهشی به همت تیم تخصصی از کارشناسان معاونت، اقدام به گردآوری اطلاعات و تدوین "اطلس معماری و شهرسازی کلانشهر تبریز" به شکل توصیفی و تصویری کرده است.
عزتی عنوان کرد: این اطلس در فصول مختلف مشتمل بر کلیات، جمعیت و فعالیت، شهرسازی و معماری شهری و در برگیرنده اطلاعات مفید در خصوص شهر تبریز در قالب نقشه‌های آماری، توصیفی و تحلیلی همراه با متن‌های توضیحی و تحلیلی است.
در تهیه این اطلس از آرشیو عکس‌های روابط عمومی شهرداری تبریز و آرشیو اساتید بنام عکاسی شهر تبریز نیز استفاده گردیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز