سید مهدی مقدسی نماینده مجلس شورای اسلامی در بازدید از خبرگزاری برنا استان مرکزی:

حمایت از دیپلماسی خارجی در دستور کار فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس است / تحریم ظریف بر اعتبار ایشان افزود

۱۳۹۸/۰۵/۲۱ - ۱۸:۱۷:۳۱
کد خبر: ۸۸۳۸۴۰
حمایت از دیپلماسی خارجی در دستور کار فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس است / تحریم ظریف بر اعتبار ایشان افزود
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس دهم گفت: تحریم ظریف بر اعتبار ایشان افزود.

به گزارش برنا از اراک ، سیدمهدی مقدسی با حضور در دفتر خبرگزاری برنا در استان مرکزی با اشاره به جلسه فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی با وزیر امور خارجه کشورمان و تقدیر از زحمات ایشان اظهار کرد: دکتر ظریف، ظرفیت بسیار بالایی دارد و دیپلماسی و تسلط ایشان به مباحث و حقوق بین الملل و موضوع برجام و تعهدات طرفین به قدری کامل بود که دیگر برای آمریکا ترفندهای گذشته کارساز نبود و متوسل به تحریم ایشان شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در ابعاد جهانی، به زعم کارشناسان زمانی که کشوری اقدام به تحریم وزیر امور خارجه کشور دیگری نماید، نشان از ضعف و تنزل کشور تحریم کننده است که به جای استفاده از سایر ابزارهای قانونی، متوسل به تحریم شود. 

مقدسی گفت: در شرایط فعلی برای حفظ انسجام و وحدت ملی می بایست همه طیف های سیاسی  از دستگاه دیپلماسی کشور حمایت بیشتری را داشته باشند. اینجا دیگر موضوع تفکرات حزبی و دولتی مطرح نیست، بلکه منافع کشور مطرح است. بنابراین اعتقاد دارم که در شرایط فعلی برای حفظ منافع ملی باید زمینه حمایت از دستگاه دیپلماسی کشور را بیش از گذشته فراهم کنیم تا این مجموعه بتواند در صحنه بین الملل با اقتدار حضور یابد. 

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس دهم افزود: ضمن اینکه می دانیم دولت به وزیر امور خارجه اعتماد کامل دارد اما از رئیس جمهور انتظار حمایت بیشتری داریم. مجلس شورای اسلامی و اکثریت نمایندگان نیز  به دنبال تجلیل از تلاش های دکتر ظریف خواهند بود، چرا که بایستی قدرت چانه زنی و توان دیپلماسی کشور را در صحنه بین الملل ارتقاء دهیم. 

مقدسی اظهار کرد: تحریم دکتر ظریف به اعتبار ایشان نزد کشورهای مختلف و افرادی که مطالبه گر و تشنه آزادی و حُرّیت هستند افزود شد و در بین مردم کشور خودمان نیز بر محبوبیت ایشان افزوده شده است.

وی گفت: این موارد را برای تقدیر یک شخصیت عنوان نمیکنم بلکه اگر دکتر ظریف به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در امر دیپلماسی تقویت شود بر اقتدار کشور در صحنه بین المللی افزوده می شود. 

مقدسی افزود: دکتر ظریف نیازی به تجلیل و تقدیر ندارد و حتی خود ایشان نیز اصرار دارند که به هیچ وجه از وی تجلیل صورت نگیرد، اما وظیفه داریم که در شرایط فعلی با حفظ انسجام و وحدت، از دکتر ظریف یک حمایت همه جانبه داشته باشیم تا وی بتواند در صحنه بین المللی اثربخش تر عمل کند. 

 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان اظهار کرد: آمریکا اینطور القاء می کند که دکتر ظریف اختیاری از خود ندارد، بلکه تنها مسائل شفاهی و مصاحبه ای را مطرح می کند. باید در کشورمان این موضوع را نشان دهیم که دستگاه دیپلماسی ایران با پشتیبانی نظام جمهوری اسلامی در همه سطوح و بخش ها به ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی در صحنه حضور پیدا می کند.

 مقدسی افزود: در فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس تقویت دیپلماسی خارجی را در شرایط فعلی یک ضرورت تلقی می کنیم و حمایت از آن را در دستور کار داریم.

مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه های اقتصادی مردم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر باید مهمترین اولویت تمامی دست اندرکاران نظام باید معیشت و رفع دغدغه های اقتصادی مردم باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز