مدیر مخابرات منطقه کردستان:

اینترنت نسل چهارم در ۱۹ روستای کردستان فعال است

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۱۶:۱۷:۱۸
کد خبر: ۸۸۴۳۰۱
اینترنت نسل چهارم در ۱۹ روستای کردستان فعال است
مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه توسعه اینترنت نسل چهارم در دستور کار مخابرات قرار دارد، گفت: اینترنت نسل چهارم در ۳۰ شهر و ۱۹ روستای کردستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ آزاد حکمت ظهر امروز در نشست با خبرنگاران استان کردستان گفت: روابط مناسب و موثر با رسانه یکی از اقدامات مخابرات منطقه کردستان است و این مهم باید در بین ادارات فرهنگ سازی شود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه این سازمان تا کنون جوابیه ای را برای رسانه ها تنظیم نکرده است، عنوان کرد: اداره مخابرات منطقه کردستان از نقد شدن ترسی ندارد و از تمامی نقد ها استقبال می کند و از آنها برای رشد سازمان بهره خواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه مردم مخابرات را با تلفن ثابت می شناسند، گفت: تلفن ثابت یکی از بهترین و قدیمی ترین سرویس های سازمان مخابرات است که با وجود به روز ترین متد های خدماتی در کشور اما همچنان مورد استفاده قرار می گیرد.

حکمت افزود: استراتژی سازمان مخابرات این است که در نقاط جدید به منظور توسعه تلفن های ثابت از به روز ترین تکنولوژی یعنی فیبر نوری استفاده کند که خوشبختانه تا کنون موفق عمل کرده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار داشت: فیبر نوری یکی از امن ترین شبکه های قابل استفاده که در روستا ها نیز در حال فعال سازی است.

او با اشاره به اینکه توسعه اینترنت نسل چهارم در دستور کار مخابرات قرار دارد، گفت: اینترنت نسل چهارم در ۳۰ شهر و ۱۹ روستای کردستان وجود دارد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار کرد: در سفر وزیر ارتباطات به کردستان ۱۲ سایت WLL به 3G برگردان شد و این اقدام در فاصله یک هفته انجام گرفت.

حکمت به اقدامات توسعه و افزایش کیفیت حوزه دیتا پرداخت و گفت: چهار کافوی مسی برگردان شده و این هم اقدامی چشمگیر در حوزه دیتا به شمار می‌رود و اکنون ۲۱۳ کافوی نوری نصب و راه‌اندازی شده است.

او گفت: تجهیزات منصوبه adsl در کردستان سه و نیم برابر افزایش داشته است و ۴۸۰ نیز روستا از اینترنت پرسرعت مخابرات بهره‌مند هستند.

حکمت گفت: انتخاب مکان دکل های مخابراتی کار سخت و تنها مربوط به این سازمان نیست بلکه باید رسانه ها نیز تلاش کنند تا فرهنگ استفاده از سایت ها به جای دکل ها نهادینه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز