نوزاد ۸ ماهه به زندگی بازگشت

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۰۲:۰۱:۵۸
کد خبر: ۸۸۴۷۲۸
نوزاد ۸ ماهه به زندگی بازگشت
رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: احیای موفق نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ یک نوزاد ۸ ماهه را به زندگی بازگرداند.

به گزارش گروه استان‌های برنا؛ دکتر عبدالرحیم دادجو بیان کرد: در ساعت اولیه سه‌شنبه ۲۲ مرداد، مادری مضطرب با مرکز پیام ۱۱۵ تماس گرفت و اعلام کرد نوزادش نفس نمی‌کشد.

‎او ادامه داد: پس از رسیدن کارشناسان فوریت‌های پزشکی به محل حادثه بررسی‌ها حاکی از ورود شیر به مجرای تنفسی طفل و قطع تنفس او بود.

رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: نیرو‌های امدادی بدون اتلاف وقت عملیات احیاء و باز کردن راه هوایی را شروع کردند، بعد از انجام مانور‌های مناسب، ماساژ قلبی و لوله‌گذاری در مجرای تنفسی کودک، درمان با اکسیژن شروع شد تا عملکرد مغز بر اثر کمبود اکسیژن مختل نشود.

دادجو افزود: نوزاد ۸ ماهه که سطح هشیاری ۳ از ۱۵ داشت با سطح هشیاری ۹ سالم به بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر منتقل شد.

رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: در این مأموریت عملیات نجات را تکنسین‌های باتجربه علی‌اکبر علی‌بازنژاد و صادق الماسی انجام دادند.

دادجو به تمرین هایملیخ برای کودکان اشاره و عنوان کرد: ابتدا یک دستتان را مشت کنید و انگشت شست خود را بر روی شکم کودک - بین قفسه سینه و ناف – بگذارید، سپس این دست را محکم با دست دیگرتان بگیرید و هر دو دست را با حرکت سریع رو به بالا فشار دهید، شدت بالا کشیدن نباید به حدی باشد که کودک از روی زمین بلند شود.

او همچنین درباره مانور هایملیخ برای بزرگسال (هوشیار) گفت: پشت سر شخص مصدوم بایستید و دستانتان را به دور کمر وی گره بزنید، آن گاه آن‌ها را بر روی شکم مصدوم به طرف بالا فشار دهید، این حرکت را چند بار تکرار کنید، در صورتی که شخص بر روی صندلی نشسته باشد، می‌توانید این حرکت را از پشت صندلی انجام دهید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز