درحاشیه برگزاری جشنواره بین المللی دف نوای رحمت:

مستند خلیفه میرزا آغه غوثی اکران می شود

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۴:۲۰:۱۰
کد خبر: ۸۸۴۷۶۶
مستند خلیفه میرزا آغه غوثی اکران می شود
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج اعلام کرد: با هدف آشنایی بیشتر نسل امروزی با زندگی نامه هنرمندان و مفاخر استان، مستند زندگینامه مرحوم خلیفه میرزا آغه غوثی تحت عنوان پرنده نادر در حاشیه جشنواره دف نوای رحمت اکران خواهد شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در کردستان؛ سرکوت نجفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: مرحوم خلیفه میرزا آغه غوثی یکی از هنرمندان و مداحان اهل بیت بود که سالها عمر خود را صرف مداحی و آموزش کرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج عنوان کرد: این مداح اهل بیت در سال 1307 در خانواده ای متدین در شهر سنندج دیده به جهان گشود و در سن نوجوانی نزد پدرش به سیر و سلوک تصوف و عرفان ( طریقت قادری ) پرداخت.

وی افزود:مرحوم خلیفه میرزا آغه غوثی با شرکت در جشنواره های داخلی و خارجی نامی جاودانه برای خود برجای گذاشت تا جایی که به پدر دف ایران شهرت یافت.

نجفی خاطرنشان کرد: خلیفه میرزا آغه غوثی دارای نشان درجه یک هنری در بخش موسیقی عرفانی دف نوازی معادل دکترای هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

وی اعلام کرد: با هدف آشنایی بیشتر نسل امروزی با زندگینامه این هنرمند مستندی از زندگینامه وی تحت عنوان پرنده نادر تهیه و در حاشیه جشنواره بین المللی دف نوای رحمت در پردیس سینما بهمن سنندج اکران خواهد شد.

وی تصریح کرد: مستند زندگینامه مرحوم خلیفه میرزا آغه غوثی به سفارش شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج و به کارگردانی ستار چمن گلی و تحقیق ویدا صالحی تهیه شده است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج گفت: این مستند در 56 دقیقه به روایت زندگینامه این شخصیت برجسته و مصاحبه با بزرگان موسیقی در مورد وی پرداخته است.

نجفی اعلام کرد : این مستندد ساعت 18 پنج شنبه 24 مرداد ماه در سینما بهمن سنندج اکران خواهد شد.

مرحوم خلیفه میرزا آغه غوثی در سال 1386 به دیار حق شتافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز