خلیج فارس مواج می‌شود

۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۶:۴۶:۰۷
کد خبر: ۸۸۵۴۱۸
خلیج فارس مواج می‌شود
هواشناسی استان بوشهر از مواج شدن نیمه شمالی خلیج فارس و سواحل شمالی و مرکزی استان خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های برنا؛ رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد که از امروز با افزایش تدریجی سرعت وزش باد بر روی دریا، ارتفاع موج در نیمه شمالی خلیج فارس و سواحل شمالی و مرکزی استان به تدریج افزایش یابد و دریا مواج شود.

زهرا راستگو افزود: پیش بینی می‌شود تلاطم دریا تا ظهر فردا ادامه یابد و از ظهر فردا با کاهش سرعت باد، دریا نیز به تدریج آرام خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین انتظار داریم در همین مدت در برخی نقاط به ویژه سواحل جنوبی استان به سبب رطوبت بالای هوا، مه رقیق و غبار محلی از پدیده‌های غالب باشد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت وزش باد امروز در نقاط غیر ساحلی و سواحل جنوبی، متغیر با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی ۳۲ کیلومتر در ساعت، و بر روی دریا و سواحل شمالی و مرکزی استان شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود، اما از فردا جهت وزش باد شمال غربی تا جنوب غربی خواهد شد با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت.

راستگو افزود: ارتفاع موج هم ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود که از بعد از ظهر امروز در سواحل شمالی و مرکزی به تدریج به ۶۰ تا ۱۲۰ و امشب به ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید.

او ادامه داد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۲:۳۹ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۰۷، جزر دوم ساعت ۱۶:۱۶ و مد دوم دریا ساعت ۲۲:۳۰ خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر پیش بینی کرد: تا ۲۴ ساعت آینده بیشترین دما با ۴۶ درجه از برازجان و کمترین دما با ۳۰ درجه از جم گزارش شود.

 

نظر شما