بازیکن سنندجی زغال سنگ طبس؛

جوان گرایی نوید بخش روز های خوش هندبال/برنامه بلند مدت هندبال ایران را به اوج می رساند

۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۱۰:۰۷:۴۳
کد خبر: ۸۸۵۷۴۹
جوان گرایی نوید بخش روز های خوش هندبال/برنامه بلند مدت هندبال ایران را به اوج می رساند
بازیکن سنندجی تیم زغال سنگ طبس گفت: حضور بازیکنان جوان در کنار بازیکن های با تجربه کشورمان در اردو های تیم ملی بزرگسالان ترکیب بسیار خوبی خواهد بود و نوید بخش رسیدن به روز های خوب هندبال ایران است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ رشته ورزشی هندبال در کردستان دارای سابقه بسیاری است اما در این سالها به تک ستارهایی مانند کامران و شاهو نصرتی، محمد عرفان سعیدی، اوسط چراغعلی پور و غیره بسنده شد.

در چند سال اخیر ستاره های جوانی نیز با بازی کردن در لیگ برتر هندبال توانستند خود را در کشور مطرح کنند و نشان دهند که هندبال کردستان تنها به یک یا دو نفر خلاصه نمی شود.

آرمان رحمانی یکی از این بازیکنان است که چهار سال متوالی در لیگ برتر و دسته یک هندبال ایران مشغول به بازی کردن است.

او در گفت و گو با خبرگزاری برنا در کردستان؛ گفت: متولد سال 1376 از شهر سنندج هستم و از سال 90 فعالیت خود را در رشته هندبال آغاز کردم.

رحمانی گفت: در سال 94 به تیم ملی دعوت شدم و توانستم تا اردو های آخر در ترکیب تیم باشم و به دلیل با نظر مربی در اردو آخر از ترکیب تیم ملی برای شرکت در مسابقات آسیایی خط خوردم.

این هندبالیست سنندجی عنوان کرد: علاقه زیاد به ورزش علل خصوص هندبال باعث ایجاد انگیزه شد و به همین دلیل برای خود اهدافی را مشخص کردم.

او در خصوص اولین تجربه حضورش در لیگ برتر هندبال گفت: در سال 94 تیم ملی جوانان را برای آمادگی بیشتر و به منظور انجام بازی های تدارکاتی در قالب تیم نیرو زمینی تهران در لیگ برتر شرکت دادند و این اولین تجربه حضور من در لیگ برتر بود.

رحمانی گفت: در سال 96 نیز با تیم سنگ آهن بافق به توافق رسیده و برای این تیم بازی کردم.

این ورزشکار کردستانی با بیان اینکه امسال برای دومین بار با تیم زغال سنگ طبس به توافق رسیدم، اظهار داشت: سال گذشته همراه با این تیم در لیگ دسته یک مقام سوم را بدست آوردیم و موفق به کسب سهمیه لیگ برتر در فصل 99/98 شدیم.

آرمان رحمانی

او با اشاره به اینکه امسال سومین تجربه حضور من در لیگ برتر است، گفت: دعوت شدن به اردو تیم ملی بزرگسالان هدف من در فصل جاری است و برای رسیدن به آن تمام توان و تلاش خودم را به کار خواهم گرفت.

رحمانی در مورد وضعیت هندبال در ایران گفت: پتانسیل ها و استعداد های بسیاری در هندبال ایران وجود دارد اما متاسفانه زیرساخت لازم و کافی برای این رشته ورزشی وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه برنامه های فدراسیون والیبال باید به الگویی برای دیگر فدراسیون ها تبدیل شود، گفت: هندبال ایران نیازمند مدیری با برنامه های بلند مدت و حمایت همه جانبه خانواده این رشته از رئیس فدراسیون هندبال است.

این بازیکن سنندجی در مورد لیگ برتر هندبال ایران گفت: لژیونر شدن تعدادی از بازیکنان هندبال ایران باعث شد راه برای جوانان هموار تر شود و این بازیکنان بتوانند توانایی های خود را اثبات کنند.

رحمانی گفت: لیگ برتر امسال با افزایش تعداد تیم ها مواجه شده و می توان گفت که در سال های آینده به سطح مطلوبی خواهد رسید اگر باشگاه های بزرگ ایران به این عرصه ورود پیدا کنند.

او در مورد تیم ملی بزرگسالان ایران نیز عنوان کرد: حضور بازیکنان جوان در کنار بازیکن های با تجربه کشورمان در اردو های تیم ملی بزرگسالان ترکیب بسیار خوبی خواهد بود و نوید بخش رسیدن به روز های خوب هندبال ایران است.

بازیکن باشگاه زغال سنگ طبس اظهار داشت: اگر فدراسیون بتواند در رده های پایه مربیان خوب دنیا را به خدمت بگیرد تیم های ملی نوجوانان و جوانان همیشه تغذیه کننده تیم بزرگسالان خواهند بود.

او ادامه داد: در صورت به وقوع پیوستن چنین شرایطی تیم ملی بزرگسالان هیچ گاه لطمه نخواهد خورد.

هندبال

رحمانی در مورد وضعیت هندبال در استان کردستان نیز گفت: کردستان همیشه دارای استعداد ها و پتانسیل های خوبی بوده است اما عدم حمایت و نبود اسپانسر در سال های گذشته باعث دلسرد شدن بازیکنان و عدم شکوفایی آنان شد.

او افزود: کردستان همواره در تمام رده ها ملی پوش داشته و جزو استان هایی است که بازیکن را به باشگاه های ایران تحویل داده است.

این بازیکن سنندجی عنوان کرد: اتفاق خاصی در سال های گذشته در هندبال کردستان رخ نداد اما با ورود آقای عربی و باشگاه کیمیا کاشت به هیات هندبال استان کردستان برای اولین بار هندبال کردستان با حمایت کامل و شرایط مطلوب در لیگ دسته یک حضور پیدا کرد.

رحمانی گفت: مطمئناً ادامه این روند نوید بخش آینده روشن برای هندبال کردستان و حتی تیم داری در لیگ برتر ایران است و کسب سهمیه جام باشگاه های آسیا برای این استان دور از دسترس نیست.

نظر شما