کمیته امداد چه خدماتی به مددجویان ارائه می‌دهد؟

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۵:۱۸:۲۰
کد خبر: ۸۸۵۹۰۵
کمیته امداد چه خدماتی به مددجویان ارائه می‌دهد؟
کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از نهاد های حمایتی نظام جمهوری اسلامی ایران به محرومان و مستضعفان است که خدماتی را به این قشر از جامعه می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ یکی از نهادهایی که در زمینه ارائه خدمات به محرومان و اقشار ضعیف جامعه تلاش می‌کند، کمیته امداد است که در سرفصل‌های مختلف و در تمام امورات و نیازهای خانواده‌های تحت حمایت برنامه دارد و خدمت ارائه می‌دهد.

خدمات اشتغال، مسکن، درمان، تحصیل، ازدواج، مشاوره، معیشت، تسهیلات قرض الحسنه، آموزش و فرهنگی بخشی از خدمات این نهاد به مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در این زمینه عنوان کرد: بعد از تحت حمایت قرار گرفتن مددجویان نخستین خدمتی که به این خانوارها ارائه می‌شود پرداخت کمک‌معیشت و مستمری ماهیانه است که در این بخش ماهیانه حدود ۱۵ میلیارد تومان کمک‌معیشت به ۶۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد کردستان پرداخت می‌شود.

خدمات حوزه اشتغال برای مددجویان کمیته امداد

شیخی زاده یکی دیگر از مهم‌ترین خدمات این نهاد را در بخش اشتغال و خودکفایی نام برد و افزود: حوزه اشتغال این نهاد در زمینه کمک به توانمندی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت از طریق استعداد سنجی، مشاوره شغلی، آموزش رایگان و در نهایت پرداخت تسهیلات اشتغال تا سقف ۸۰ میلیون تومان با توجه به شغل موردنظر اقدام می‌کند.

وی کاریابی برای مددجویان و فرزندان آن‌ها را از دیگر خدمات حوزه اشتغال این نهاد نام برد و تصریح کرد: این کار از طریق ایجاد ارتباط و در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی برای صاحبان مشاغل و کارفرمایان در قبال به‌کارگیری و استفاده از مددجویان این نهاد به‌عنوان نیروی کار انجام می‌شود.

خدمات حوزه مسکن کمیته امداد به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان ضمن اشاره به اینکه تامین سرپناه مناسب و خدمات حوزه مسکن به‌عنوان یکی از نیازهای اصلی خانواده‌ها جزو مهم‌ترین خدمت ماندگار این نهاد است، ادامه داد: این نهاد در زمینه کمک به تأمین مسکن مددجویان شهری ۳۰ میلیون تومان بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و برای مددجویان روستایی ۲۰ میلیون تومان بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند و بقیه هزینه را از محل کمک خیران و آورده مددجو تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: برای تعمیرات مسکن نیز سه میلیون تومان بلاعوض و پنج میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

مدیر کل کمیته امداد کردستان ضمن اشاره به اینکه سال گذشته ۲۷۶ واحد مسکن برای مددجویان کردستانی خرید و ساخته شد و از اول سال جاری تاکنون نیز ۶۰ واحد مسکن برای خانواده‌های تحت حمایت تأمین‌شده است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات اولویت مسکن با خانواده‌های ایتام، بی‌سرپرست و سه‌نفره به بالا است.

خدمات حوزه حمایت و سلامت

شیخی زاده گفت: از اول سال جاری تاکنون ۱۱۰۰ مورد کمک‌هزینه ازدواج به ارزش دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به مددجویان کردستانی پرداخت‌شده است.

وی ادامه داد: پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به ۱۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو، پرداخت کمک موردی، هزینه درمانی، پرداخت حق بیمه‌های اجتماعی مددجویان شهری و روستایی، توزیع سبد غذایی در بین کودکان دچار سوءتغذیه، کمک‌هزینه تأمین لوازم ضروری منزل، تسهیلات نظام‌وظیفه، پرداخت هزینه انشعابات (گاز، برق، آب) و عوارض شهرداری منازل مددجویان از دیگر خدمات حوزه حمایت و سلامت برای خانواده‌های تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: خدمات فرهنگی، تربیتی، آموزشی و اردویی و همچنین خدمات و مشاوره رایگان حوزه حقوقی جزو سرفصل‌های خدمات این نهاد برای خانواده‌های تحت حمایت است.

وی افزود: حمایت از هفت هزار کودک یتیم و محسنین نیازمند کردستانی نیز از طریق این نهاد انجام می شود که در چهار ماهه نخست امسال چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به این کودکان از طریق خیران کمک شده است.

نظر شما